۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۶
کد خبر: ۶۴۹۵۴۳
مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی:

مواسات سبب نورانی شدن رزق انسان می شود

مواسات سبب نورانی شدن رزق انسان می شود
حجت الاسلام نظافت گفت: با مواسات رزق مادی که خداوند به انسان عطا کرده است به رزق انسانی و نورانی تبدیل می شود.

حجت الاسلام محمدجواد نظافت، مدیر مدرسه علمیه حضرت مهدی(عج) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به فرازهایی از صلوات شعبانیه به مواسات و دستگیری نیازمندان تأکید کرد.

وی اظهار کرد: در صلوات شعبانیه می خوانیم:«وَ ارْزُقْنِي مُوَاسَاةَ مَنْ قَتَّرْتَ عَلَيْهِ مِنْ رِزْقِكَ بِمَا وَسَّعْتَ عَلَيَّ مِنْ فَضْلِكَ‌» بنابراین انسان های برخوردار توجه داشته باشند که اگر مواسات با محرومان نداشته باشند، از رزق ویژه خداوند محروم شده و رزق آن ها حیوانی شده است.

حجت الاسلام نظافت مواسات را موجب نورانی شدن رزق انسان دانست و گفت: اگر انسان می خواهد رزق مادی که خداوند به او عطا کرده است به رزق انسانی و نورانی تبدیل شود باید به پشتوانه رزق مادی، رزق دیگر نصیب انسان شود که آن مواسات و کمک به نیازمندان است.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این فراز از صلوات شعبانیه که می فرماید:«وَ نَشَرْتَ عَلَيَّ مِنْ عَدْلِكَ»، ابراز کرد: این که خداوند به کسی بیشتر و به کسی کمتر نعمت داده است از عدل خداوند است و براساس قانون «لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفسًا إِلّا وُسعَها» به میزان داشتن نعمت وظیفه و مسؤولیت انسان نیز سنگین تر می شود.

وی افزود: در این شرایط سخت براساس رزقی که خداوند در اختیار ما قرار داده است مواسات داشته باشیم و به محرومانی که می شناسیم، کمک کنیم و یا در گروه های مواسات که این روزها تشکیل شده و به نیازمندان کمک رسانی می کنند، شرکت کنیم./864/ت310/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات