۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۶۴۸۰۴۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری:

شرایط کرونایی سبب تقویت کارکرد‌های اجتماعی مسجد شده است

شرایط کرونایی سبب تقویت کارکرد‌های اجتماعی مسجد شده است
حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه کارکرد‌های اجتماعی مساجد بیشتر از قبل شده است، گفت: تأکید ما بر اثر گذاری هر چه بیشتر مساجد در شرایط فعلی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نخستین نشست شورای تبلیغ استان در سال جاری، هماهنگی برای برگزاری مراسم‌های ماه مبارک رمضان امسال با توجه به شریط موجود را لازم و ضروری دانست و افزود: بحث تبلیغ احکام، مشاوره و بیان موضوعات مرتبط با معارف قرآنی در ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و سعی بر آن داریم بیشتر از مبلغان بومی استان استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه از دستگاه‌ها و اداراتی که دارای سوئیت و منزل هستند، درخواست داریم تا مکان خود را برای ماه مبارک رمضان در اختیار ما قرار دهند، گفت: باید مسأله اسکان مبلغان ماه مبارک که به منظور فعالیت چهره به چهره و مشاوره در استان حضور پیدا می‌کنند، مرتفع شود که در این بین نیازمند همکاری همه دستگاه‌های اجرایی هستیم.

حجت الاسلام طاهری با تأکید بر اینکه باید بسیاری از برنامه‌های ماه مبارک رمضان امسال به سمت فضای مجازی سوق داده شود، ابراز کرد: کانال‌های پرمخاطب در پیام رسان‌های مختلف در سراسر استان رصد می‌شوند و ضمن هماهنگی با مشاورین مجرب، زمانی را در هر روز به یک کانال اختصاص خواهیم داد تا مردم سؤالات احکامی و مسائل مشاوره‌ای خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه تولیدات صوتی و تصویری بیشتری در ماه مبارک رمضان امسال با موضوعات مختلف و مبتلابه تهیه، تدوین و منتشر خواهد شد، گفت: از تمامی فعالان رسانه و فعالان فضای مجازی که بتوانند در این مسیر کمکی کنند می‌خواهیم که یاری گر ما باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه با همکاری اداره اوقاف و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و فعالان قرآنی، پیگیر برگزاری مسابقه تفسیر قرآن در ماه مبارک هستیم، خاطرنشان کرد: به محض نتیجه گیری و جمع بندی نهایی در فضای مجازی و رسانه‌ها به صورت قطعی اعلام خواهد شد.

حجت الاسلام طاهری با بیان اینکه تأکید ما بر بازگشایی مساجد نیست، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است مساجد بسته نشده اند که قصد بازگشایی آن‌ها را داشته باشیم و کارکرد‌های مسجد با قوت بیشتری در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه تأکید ما بر اثرگذاری هر چه بیشتر مساجد در شرایط فعلی است، افزود: مساجد باید همانند زمان جنگ محل همکاری، همدلی و همراهی مردم با محوریت روحانیون باشد./۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات