۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۶۴۷۹۷۷
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

شرایط کرونایی بهترین فرصت برای حضور فعال طلاب در فضای مجازی است

شرایط کرونایی بهترین فرصت برای حضور فعال طلاب در فضای مجازی است
حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه تعطیلی در حوزه معنایی ندارد، گفت: به یقین شرایط کرونایی بهترین فرصت برای حضور فعال طلاب در فضای مجازی است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی مدیریت این استان، با تبریک اعیاد شعبانیه و همچنین سال جدید، به شیوع بیماری کرونا در کشور اشاره کرد و افزود: این ویروس آسیب‌های جبران ناپذیری برای کشور در سطوح مختلف داشته که یکی از مهمترین این آسیب‌ها به حوزه‌های علمیه خواهران وارد شد و رحلت معاون آموزش این مجموعه را به همراه داشت که برای شادی روحش از درگاه احدیت طلب آمرزش و مغفرت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید همه امور آموزشی، پژوهشی و فرهنگی مدرسه در شرایط کنونی از طریق فضای مجازی صورت گیرد، گفت: تعطیلی در حوزه معنایی ندارد؛ باید از فرصت به وجود آمده برای حضور طلاب در فضای مجازی و استفاده از این ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

حجت الاسلام رحمانی با تأکید بر اینکه باید طلاب را ملزم به حضور در فضای مجازی و استفاده از این فضا کنیم، افزود: به هر شکلی می‌شود باید ارتباط مدرسه با طلاب در بحث آموزش، پژوهش و امور فرهنگی تربیتی برقرار باشد و در این رابطه هیچ عذری پذیرفته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه باید نیاز‌های سخت افزاری و نرم افزاری مدارس در راستای استفاده هر چه بهتر از فضای مجازی مهیا شود، خاطرنشان کرد: مدیران مدراس در این زمینه هر کاری می‌توانند انجام دهند.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه باید در شرایط کرونایی از توانمندی‌های سایر مراکز فرهنگی و تربیتی بنام کشور نیز استفاده شود، خاطرنشان کرد: باید مدارس از ظرفیت‌های مرکز خدمات، مراکز پژوهشی و فرهنگی قم برای رشد و شکوفایی هر چه بیشتر طلاب نهایت استفاده را انجام دهند.

وی با تأکید بر اینکه باید مدارس علمیه خواهران از نظر انفورماتیک کاملا پویا باشند، ابراز کرد: آموزش طلاب باید در شرایط فعلی از طریق فضای مجازی صورت گیرد که در این بین استفاده از شبکه کوثرنت و پیام رسان‌های داخلی در اولویت قرار دارند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه نباید بحث اعتبارات و هزینه‌ها مانعی برای بهبود کیفیت تولید محتوا در فضای مجازی و تحت پوشش قرار دادن طلاب در این فضا باشد، ابراز کرد: مدیران مدارس در این راستا هر کاری می‌توانند باید انجام دهند. /۹۴۵۷/پ310/ب1
سجاد محمدی فارسانی
ارسال نظرات