۱۷ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۶۴۶۸۶۰
مسئول سازمان بسیج رسانه خوزستان مطرح کرد؛

ضرورت حمایت معیشتی از پرچمداران آگاهی بخش در مقابله با کرونا

ضرورت حمایت معیشتی از پرچمداران آگاهی بخش در مقابله با کرونا
مسؤول سازمان بسیج رسانه خوزستان با اشاره به عدم چاپ مطبوعات، گفت: وزارت ارشاد برای رفع دغدغه اصحاب رسانه، جهت ارائه یارانه حمایتی و توزیع اقلام معیشتی چاره اندیشی کند.
مسؤول سازمان بسیج رسانه خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، اظهار داشت: در روز‌هایی که مسئولان دولتی بر ضرورت ماندن در خانه تأکید دارند، اصحاب رسانه برحسب ضرورت و وظیفه، خطر را به جان خریده و در راستای اطلاع رسانی به آحاد جامعه، با حضور در صحنه به تولید خبر می‌پردارند.

سجاد بهمئی خاطرنشان کرد: سلامت اصحاب رسانه و عدم دغدغه فکری و روانی در زمان کنونی که اخبار نادرست بسیاری از سوی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های فارسی زبان معاند برای ناچیز جلوه دادن اقدامات حوزه بهداشت جمهوری اسلامی در مقابله با کرونا منعکس می‌شود، بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به مصوبه کمیته اطلاع رسانی ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص انتشار مطبوعات و نشریات کاغذی افزود: از آنجا که انتشار نشریات کاغذی مستلزم فعالیت مجموعه‌ای از خبرنگاران تا فعالان صنعت چاپ و توزیع است و چه بسا این روند به شیوع بیشتر بیماری کرونا منجر شود؛ از این رو نسخه کاغذی نشریات تا پایان طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی چاپ نخواهد شد.

بهمئی با اشاره به تبعات منفی کرونا بر اقتصاد رسانه‌ها عنوان داشت: از این رو اصحاب رسانه و نشریات نیز از تبعات کرونا در امان نمانده و عدم چاپ مطبوعات ضربه مهلکی به این قشر وارد خواهد کرد؛ از این رو ضرورت دارد وزارت ارشاد برای رفع چنین دغدغه‌ای افزون بر تعیین ضرر و زیان حاصله از تعطیلی نشریات مکتوب، جهت ارائه یارانه حمایتی و توزیع اقلام معیشتی به نیرو‌های شاغل مانند خبرنگاران، مُوَضعان و شاغلین بخش‌های مرتبط با صنعت چاپ و نشر نیز چاره اندیشی کند.

وی ابراز امیدواری کرد تا وزارت ارشاد با حمایت کامل از اصحاب رسانه بتواند در کنار آنان به مقابله با شایعات و اخبار دروغینی بپردازد که در چنین روز‌هایی همچون سمی خطرناک در پیکر جامعه تزریق می‌شود. /۹۴۵۶/ت303/ب1
حاتم شرفی
ارسال نظرات