۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۹
کد خبر: ۶۴۳۳۲۰
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

ماه رجب فرصت ذی‌قیمتی برای تطهیر و استغفار است

ماه رجب فرصت ذی‌قیمتی برای تطهیر و استغفار است
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تأکید بر بهره‌گیری از فیوضات ارزنده ماه رجب، گفت: رجب‌المرجب فرصت ذی‌قیمتی برای تطهیر و استغفار است.

حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، به تبیین نقش ویژه ماه رجب در تطهیر انسان پرداخت و اظهار کرد: در کتب فقهی و اخلاقی بحث تطهیر بسیار آمده است.

وی افزود: تطهیر اقسام گوناگونی دارد که عبارت‌اند از تطهیر بدن و لباس از نجاسات، تطهیر روح و روان از آلودگی‌ها و گناهان به وسیله غسل و وضو، تطهیر نفس از رذایل اخلاقی و تطهیر فکر و ذهن از اعتقادات انحرافی و باطل.

حجت‌الاسلام خادمی اضافه کرد: با انجام هر گناهی یک پلیدی بر روح انسان ظاهر می‌شود و انسان باید این پلیدی‌ها را به وسیله توبه، استغفار و دعا از بین ببرد.

وی با بیان اینکه عیب بالاتر از گناه این است که انسان از گناه کرده خود غفلت کند و فوراً از آن گناه توبه نکند و به جبران آن برنیاید، گفت: دعاها، مناجات‌ها، زیارت خاصه، زیارت ائمه و چهارده معصوم تمام این‌ها برای انسان صفای روح پدید می‌آورد و باعث ریزش گناهان انسان می‌شود.

عضو شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی با اشاره به اینکه علامت ایمان حقیقی، استغفار و توبه است، خاطرنشان کرد: توفیق استغفار و توبه برای انسان به این معنا است که هنوز راه برای او بسته نشده است. انسان هزاران بار هم که گناه کرده باشد تا زنده است و روی صراط است امکان بازگشت دارد.

وی با اشاره به اینکه گناهان کوچک هم خیرات و نیکی‌های انسان را از بین می‌برد و انسان را گرفتار می‌کند، افزود: معلم بشریت برای این‌که این حقیقت را خوب به ما یاد بدهند اصحابشان را به بیابانی بردند و به آن‌ها فرمودند: هیزم جمع کنید. اصحاب گفتند یا رسول‌الله در این بیابان که هیزمی نیست. فرمودند: حالا تلاشتان را بکنید. اصحاب گشتند و هرکس یک تکه چوبی برداشت و آورد.

حجت‌الاسلام خادمی ادامه داد: از همین جایی که به نظر می‌رسید هیچ هیزمی پیدا نمی‌شود از تکه چوب‌ها، مقدار زیادی هیزم جمع شد. پیامبر (ص) به این هیزم‌ها اشاره کردند و فرمودند: «هَکذَا تَجْتَمِعُ اَلذُّنُوبُ»؛ گناهان همین‌طوری جمع می‌شود سپس فرمودند: «إِیَّاکمْ وَ اَلْمُحَقَّرَاتِ مِنَ اَلذُّنُوبِ»؛ ازاین‌رو باید خیلی مراقب باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با بیان اینکه ماه رجب فرصتی برای رهایی از این گناهان و تطهیر روح است، بر بهره‌گیری از فیوضات ارزنده ماه رجب تأکید کرد و گفت: رجب‌المرجب فرصت ذی‌قیمتی برای تطهیر و استغفار است./9314/ت310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات