۱۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۸
کد خبر: ۶۴۲۵۹۰
فعالیت های قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا؛

از تولید جهادی ماسک تا سامانه مشاوره تلفنی 4030

از تولید جهادی ماسک تا سامانه مشاوره تلفنی 4030
پرنیان از تولید جهادی ماسک و مواد ضدعفونی کننده در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا خبر داد و گفت: مردم از طریق سامانه تلفنی 4030 مشاوره پرشکی بگیرند.

محدثه پرنیان دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در گفت گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا در استان های کشور شکل گرفته است، گفت: یکی از فعالیت های این قرارگاه تولید محتوا برای آگاهی دهی به مردم در خصوص ویروس کرونا است که این کار در قالب هایی مانند پوستر و بروشور انجام می شود.

دبیر قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا با اشاره به جذب نیروهای پزشک و پرستار متخصص، عنوان کرد: این نیروهای متخصص به مراکز درمانی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی و یا وزرات بهداشت اعلام نیاز کنند، اعزام می شود.

وی به سامانه مشاوره ای 4030 اشاره کرد و اظهار داشت: دانشجویان رشته پرستاری و سایر رشته های علوم پزشکی با گذراندن آموزش ها در سامانه 4030 آماده مشاوره تلفنی به مردم هستند.

پرنیان از جذب نیروهای غیر تخصصی خبر داد و افزود: این نیروها در جهت افزایش آگاهی مردم نسبت به ویروس کرونا، برقراری ایستگاه های پایش سلامت، غربالگری ساده بیماران و توزیع اقلام بهداشتی تلاش می کنند.

مسؤول کارگزوه سلامت معاونت عملیات جهادی بسیج دانشجویی به تولید جهادی ماسک و مواد ضد عفونی کننده در قرارگاه جهادی مبارزه با کرونا اشاره کرد و افزود: روزانه چند هزار ماسک به صورت ساده و با چرخ های خیاطی و همچنین مواد ضدعفونی ساده با موادی مانند اتانول و کلر تهیه و به مراکزی که اعلام نیاز می کند، ارسال می شود./1350/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۹
حمایت
0
0