۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱
کد خبر: ۶۳۵۱۷۶
واکنش حجت الاسلام رفیعی به موج سواری فرصت طلبان:

موج سواران هیچ گاه در جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان قدمی برنمی دارند

موج سواران هیچ گاه در جهت کمک رسانی به آسیب دیدگان قدمی برنمی دارند
استاد حوزه و دانشگاه با بیان این که سانحه هوایی به شدت غم انگیز بود ولی نباید موجب زیر سؤال بردن اصل نظام شود، گفت: برخی به دنبال موج سواری از حادثه هوایی هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مراسم بزرگداشت جانباختگان سقوط هواپیمای اوکراینی با حضور جمع کثیری از علما، نمایندگان بیوت مراجع، اساتید حوزه، طلاب و عموم مردم قم شامگاه دوشنبه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین ناصر رفیعی محمدی استاد حوزه و دانشگاه در این مراسم ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت صدیقه طاهره(س) اظهار داشت: این جلسه از سوی آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به یاد و نام عروج یافتگان حادثه هوایی برگزار شده که حادثه ای سنگین و غمبار به حساب می آید.

وی با بیان این که ما به دنبال توجیه کردن یا نادیده گرفتن اشتباه صورت گرفته نیستیم، گفت: خدا را گواه می گیرم که به حدی این داغ و حادثه بر من سنگین بود و به حدی متأثر شدم که شاید به اندازه از دست دادن نزدیکان و فرزندان خودم ناراحت شدم.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی در ادامه عنوان کرد: ما در عالم حوادث زیادی داریم که اتفاق افتاده است که دو مرحله دارد، یکی قبل از وقوع و دیگری بعد از وقوع؛ علل و عوامل حوادث مختلف است همچنانکه عده زیادی در اثر بلایای طبیعی یا دشمنی های دشمنان کشته شده اند و گاهی هم علت یک بلا و مصیبت اشتباه و خطایی است که رخ می دهد تا جایی که پدری برای من تعریف کرد که درون پارکینگ بین دیوار و ماشین فرزند خودش را له کرده است.

وی با اشاره به این  که علل و عوامل حوادث مهم است و باید بررسی شود، گفت: اما بحث ما در مرحله بعد از بلا یعنی روی سخن ما با خانواده هایی است که داغ دیده اند یا در گوشه و کنار به تحلیل نادرست این واقعه می پردازند چون گاهی اوقات به جهت یک تحلیل غلط، کل نظام زیر سؤال برده می‌شود.

عضو هیأت علمی جامعه المصطفی العالمیه تصریح کرد: یکی از اصحاب پیامبر گرامی اسلام(ص) به نام معاذ پسری جوان داشت که از دنیا رفت، خیلی این داغ برای او سنگین بود و بی تابی می کرد؛ پیامبر اکرم(ص) نامه ای به معاذ نوشت و به او توصیه هایی فرمود، از جمله این که در از دست دادن فرزند که از مواهب خدا است صبر داشته باشد و شکر خدا را فراموش نکند چون در صورت ناشکری اجر انسان از دست می رود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان ساخت: دنیا دارای فراز و نشیب است، گفتیم امروز در مقام توجیه نیستیم و باید مقصران این حادثه مشخص شوند ولی سخن ما این است که مراقب موج سواری دشمنان باشیم چون برخی نه دلشان برای حاج قاسم سلیمانی و نه عروج یافتگان نمی سوزد و تنها به فکر زیر سؤال بردن اصل انقلاب و نظام اسلامی هستند.

حجت الاسلام والمسلمین رفیعی با بیان این که این موج سواران هیچگاه در کمک رسانی به افراد آسیب دیده قدمی برنمی دارند، گفت: شمایی که شعار می دهید و اعتراض به سپاه می کنید، اگر راست می گویید و دلسوز مظلومان هستید، چرا به سیستان و بلوچستان نمی روید و به سیل زدگان و آسیب دیدگان آنجا کمک نمی کنید؟

وی با بیان این که صبر بر داغ دیدن خیلی اهمیت دارد، ابراز داشت: داغ جوان دیدن، داغ برادر و فرزند دیدن ساده نیست و نمی‌توان جلوی گریه را گرفت ولی سخن ما این است که از کوره در نرویم؛ روایت می‌گوید: چنین افرادی که داغ دیده اند، در روز محشر ندا داده می شوند که از هر دری که می خواهید وارد بهشت شوید./1330/ج

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹
سپاه برخاسته از اراده مردم است.
سپاه کارنامه درخشانی در برابر دشمنیهای استکبار جهانی دارد.
مردم هیچگاه خدمان سپاه به نظام و جامعه را فراموش نمیکنند.
سپاه مورد حمایت افراد دلسوز به کشور است.
0
0
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
حمایت از سپاه
0
0