۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۲
کد خبر: ۶۳۲۲۶۴
حجت الاسلام شمسی فر:

وظیفه شورای نگهبان حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی است

وظیفه شورای نگهبان حفظ و حراست از نظام جمهوری اسلامی است
مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد وظیفه شورای نگهبان را حفظ و حراست از نظام خواند و گفت: در این راستا باید از ورود افراد نا اهل به مجلس شورای اسلامی جلوگیری کند.

بهروز شمسی فر، مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بر ضرورت رعایت قانون از سوی نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نامزدهای انتخاباتی تأکید کرد و گفت: کسی که در کشور می خواهد کار کند باید به قانون اساسی عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر کسی قانون را قبول نداشته باشد و به قانون عمل نکند، صلاحیت ورود به عرصه انتخابات را ندارد، افزود: عمل به قانون شرط لازم برای موفقیت در هر عرصه است.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با بیان اینکه رسالت نمایندگان مجلس شورای اسلامی صیانت از بحث اسلامی بودن قوانین مجلس است، اظهار داشت: از جمله وظایف نمایندگان این است که مواظبت کنند مقررات و قوانین مخالف با دین و قانون اساسی نباشد.

وی ادامه داد: از دیگر وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی نظارت بر قوانین مجلس است، اگر نماینده ای در جریان انتخابات به قانون عمل نکند چطور می تواند در انجام وظایفی که در مجلس بر دوش او قرار می گیرد موفق باشد.

حجت الاسلام شمسی فر با اشاره به احراز صلاحیت افراد در جریان انتخابات از سوی شورای نگهبان خاطرنشان کرد: شناسایی و معرفی این افراد به مردم امری ضروری برای انتخاب اصلح است.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش بر ضرورت حفظ و صیانت از آرای مردم تأکید کرد و اظهار داشت: شورای نگهبان باید مراقبت کند در این زمینه تخلفی اتفاق نیافتد.

مدیر مدرسه علمیه صادقیه خرم آباد با اشاره به مخالفت برخی مغرضان داخلی و دشمنان خارجی و هجمه هایی که علیه شورای نگهبان به کار می گیرند، بیان داشت: کسانی که مخالفت می کنند می خواهند افرادی که واجد صلاحیت نیستند به مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کنند و به اصل نظام ضربه بزنند.

وی افزود: برخی افراد با توجه به منافع شخصی و گروهی با شورای نگهبان مخالفت می کنند و وظیفه شورای نگهبان این است که افرادی را که صلاحیت ندارند به مجلس شورای اسلامی ورود پیدا نکند./9451/ت310/ب1

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 3
ابراهیم بهروج
ارسال نظرات