۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۷
کد خبر: ۶۳۱۷۳۹
حجت الاسلام عابدینی:

انقلاب اسلامی پایه های مادی گرایی و گفتمان استکبار را متزلزل ساخت

انقلاب اسلامی پایه های مادی گرایی و گفتمان استکبار را متزلزل ساخت
استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی پایه های مادی گرایی و گفتمان استکبار را متزلزل ساخت، گفت: امروز دشمن امید ملت ایران را نشانه گرفته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عابدینی استاد حوزه علمیه قم امشب در مراسم یادواره شهدای مدرسه علمیه علوی قم، با اشاره به ضرورت افزایش معرفت نسبت به جایگاه رفیع شهدای والامقام به ویژه شهدای روحانیت گفت: این بزرگوارن در روز قیامت مقام شفاعت دارند، بنابراین ما باید سیره آنها را مد نظر قرار داده و بدان عمل کنیم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی نخستین حکومت اسلامی ای است که بعد از پیامبر اکرم(ص) شکل گرفت، اظهار داشت: حتی در دوران امیرمؤمنان(ع) حکومت اسلامی وجود نداشت و مردم با ایشان به عنوان خلیفه چهارم بیعت کردند.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه مسأله ولایت امری الهی است، عنوان کرد: عزل و نصب امام معصوم(ع) و مقام ولایت باید از سوی خداوند صورت بگیرد؛ اگر ولی امر از جانب خداوند نصب شود، اطاعت امرش به مثابه اطاعت اوامر الهی خواهد بود، در غیر این صورت امر الهی محقق نشده و اطاعت نیز نخواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه اگر ولی خداوند بر جامعه مسلط باشد انسان ها آسان تر به قرب الهی خواهند رسید، عنوان کرد: حاکمیت رجل الهی به ایجاد قرب الهی سرعت می بخشد؛ اگر انسان در حاکمیت الهی و اسلامی قرار گرفته باشد، اما استعدادهای خود را  در مسیر آن به ککار نگیرد در درگاه الهی مسؤول خواهد بود.

وی با بیان اینکه ما باید در دوران کنونی باور داشته باشیم که مأموریت های سنگینی بر عهده داریم، ابراز داشت: اگر باور کنیم که مأموریت های بسیار مهمی بر عهده داریم هیچگاه آسوده خاطر نخواهیم بود، بلکه همواره درصدد عمل به وظیفه خود برخواهیم آمد.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه دوران غیبت دوران بلوغ بشر و مقدمه سازی برای دولت ظهور است، عنوان کرد: ما در دوران غیبت وظیفه داریم در راستای مقدمه سازی برای ظهور امام زمان(ع) گام برداریم؛ در دوران غیبت بشر باید به حاکمی که نایب عام امام زمان(عج) اقبال داشته باشند تا دولت ظهور محقق شود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه انقلاب اسلامی نعمتی از نعم بزرگ الهی است، خاطرنشان کرد: اگر نعمت های الهی را قدردانی نکنیم بدون شک آنها را از دست خواهیم داد؛ شهدا با فداکاری و از خودگذشتگی نعمت انقلاب اسلامی را حفظ کردند و ما باید ادامه دهنده مسیر این بزرگوران باشیم.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی پایه های مادی گرایی و گفتمان استکبار را متزلزل ساخت، تأکید کرد: دشمن چون از جانب انقلاب اسلامی احساس خطر کرد توطئه ها و هجمه های خود را علیه انقلاب اسلامی آغاز کرد؛ اگر عظمت نعمت انقلاب را درک کنیم بدون شک هیچگاه از نعمت هایی همچون امنیت، آزادی بیان و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) غافل نخواهیم شد.

حجت الاسلام عابدینی با بیان اینکه انقلاب اسلامی در طول 40 سال در برابر توطئه های دنیای استکبار ایستادگی کرده است، اظهار داشت: انقلاب اسلامی از نقطه صفر شروع کرد و توانست با همت جوانان با غیرت و متدین خود را به بلوغ و برانگیختگی برساند؛ البته ناگفته نماند که دشمن نیز در طول 4 دهه گذشته تجربه کسب کرده است و توطئه های پیچیده تری را علیه ملت ایران به کار می گیرد.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه عنایات خداوند به ملت ایران بسیاری از توطئه های دشمن را خنثی می کند، بیان کرد: در اغتشاشات آبان ماه مشاهده کردیم که دشمن با کوله باری از تجربه به میدان آمد و توانست دستگاه های اطلاعاتی را مقداری غافلگیر کند، اما دیدیم که همه توطئه هایشان 48 ساعته از بین رفت و همه نقشه هایشان نقش برآب شد.

وی با بیان اینکه طبق تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم دشمن به دنبال ناامید سازی ملت است، تأکید کرد: امروز دشمن امید ملت ایران را نشانه گرفته است، از این جهت ما باید با توکل بر خدا گام برداریم و بدانیم اگر عنایات الهی شامل حالمان شود همه تهدید ها تبدیل به فرصت خواهد شد.

حجت الاسلام عابدینی با اشاره به اینکه وحدت و انسجام ملی راه حل همه مشکلات است، یادآور شد: انقلاب اسلامی پشتوانه الهی دارد، بنابراین نباید از تهدیدهای دشمن ذره ای ترس به خود راه دهیم؛ در طول این 40 سالی که از انقلاب اسلامی می گذرد بارها دیده ایم که خداوند متعال با عنایات ویژه اش توطئه ها و سناریوهای پیچیده دشمن را خنثی کرده است.

وی به جریان رویارویی حضرت داود(ع) با جالوت اشاره کرد و با بیان اینکه باید مراقب توطئه های دشمن باشیم، بیان کرد: اوج تکنولوژی غرب در پهپاد متجاوز آمریکایی نهفته بود، از این جهت باید گفت که اسقاط آن به منزله فروپاشی گفتمان غرب بود؛ به بیان دیگر پهپاد متجاوز آمریکایی به مثابه «پیشانی جالوت» بود که اسقاط آن هیمنه دنیای استکبار را در هم شکست./841/ج

گزیده ای از خبر را در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 5
حسین ثالث موید
ارسال نظرات