۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۷
کد خبر: ۶۲۷۶۱۸

بیانیه جمعی از حقوقدانان برای ارتقای دانش حقوقی جامعه

بیانیه جمعی از حقوقدانان برای ارتقای دانش حقوقی جامعه
جمعی از حقوقدانان جامعه حقوقی عدل مشهور در راستای ارتقای دانش حقوقی و خدمت رسانی به آحاد جامعه علی الخصوص اقشار آسیب پذیر جامعه بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، جمعی از حقوقدانان جامعه حقوقی عدل مشهور در راستای ارتقای دانش حقوقی و خدمت رسانی به آحاد جامعه علی الخصوص اقشار آسیب پذیر جامعه بیانیه ای صادر کردند.

در بیانیه این جامعه ضمن توجه به منویات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت گره گشایی و رتق و فتق امور آحاد ملت آمده است:

امروزه برخی اقشار جامعه اسلامی با توجه به نیاز حداکثری در عرصه های اجتماعی نیازمند اطلاع از حقوق شهروندی خود می باشند و در این راستا بایسته است در جهت ارتقای سطح این دانش مبرم اقدامات لازمی صورت پذیرد تا در جهت پیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه موثر واقع شود.

در ادامه ی این بیانیه در خصوص اهمیت اطلاع مردم از حقوق و وظایف متقابل نسبت به یکدیگر آمده است:

در صورتی که مردم از حق و حقوق خود نسبت به یکدیگر و نسبت به جامعه و نسبت به نهادهای حکومتی و نظارتی اطلاعات کافی داشته باشند کمتر دچار مشکل شده و می توانند بدون مراجعه به مراجع قضایی و انتظامی و درگیر کردن نهادهای مختلف نسبت به حل و فصل دعاوی خود از طریق مذاکره و صلح و سازش اقدام نمایند.

گفتنی است این جامعه حقوقدان با رویکرد ایجاد صلح و سازش اقدام به تاسیس واحدی مجزا و تخصصی تحت عنوان واحد صلح و سازش اقدام نموده است که طرفین دعوا را ابتدائا دعوت به صلح و سازش می نماید و در این راستا از هیچ تلاشی دریغ نکرده و چنانچه صلح و سازش میسور نگردد از طریق متخصصین مجرب که در این مجموعه مشغول به فعالیت هستند در نهایت اقدامات لازم را عملیاتی خواهند کرد.

یکی از دعاوی که از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ارتباط مستقیم با جامعه دارد دعاوی مربوط به روابط زوجین و خانواده می باشد که این مجموعه ی تخصصی در جهت تسهیل امر در این خصوص اقدامات شایسته ای را تاکنون در جهت خدمت به جامعه از خود نشان داده است.

در پایان این بیانیه ضمن بیان اهمیت مشاوره مبنی بر اینکه زوجین حتما قبل از ازدواج با مشاورین متخصص مشورت نموده و در صورتی که پس از ازدواج دچار مشکل شدند حتما قبل از هر اقدامی از مشاورین متخصص در جهت تسهیل امر کمک گرفته و سپس تصمیم شایسته اتخاذ نمایند، ضمنا قبل از هر اقدامی در هر زمینه ای مشورت کنید، تا پیشگیری شود که بهتر از درمان است.

گفتنی است از جمله اقدامات مهم و خدمات اجتماعی این مجموعه می توان به ارائه ی خدمات حقوقی به خانواده ی شهدا جانبازان و ایثارگران، تحت حمایت سازمان بهزیستی و کمیته حضرت امام راحل و برگزاری کارگاه های آموزشی در حاشیه شهرها و روستاها و نقاط آسیب پذیر و اشتغال زایی کارشناسان حقوق و دانشجویان اشاره کرد.

و من الله التوفیق

1398/08/26

جمعی از حقوقدانان و کارشناسان عدل مشهور

محرمی محرمی
ارسال نظرات