۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۶۲۱۵۴۴
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی:

طلبه انقلابی باید با تمام وجود درس بخواند و به آن عمل کند

طلبه انقلابی باید با تمام وجود درس بخواند و به آن عمل کند
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی انقلابی بودن در حوزه را به معنای انجام مسؤولیت‌های حوزوی دانست و گفت: مسؤولیت یک طلبه، درس خواندن با تمام وجود و عمل به آن است.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی استاد درس خارج در حاشیه آیین آغاز سال تحصیلی 98-99 حوزه‌های علمیه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با اشاره به آیه نَفر، درباره انگیزه خود از ترک حوزه علمیه قم و سفر به تهران گفت: وقتی انسان این توانایی را داشته باشد که در جایی منشأ اثر باشد باید به آنجا هجرت و انجام وظیفه کند.

این استاد درس خارج درباره حوزه علمیه تهران گفت: همانطور که تعبیر مشهوری از رهبر معظم انقلاب است، حوزه علمیه تهران، حوزه‌ای بسیار عریق و ریشه‌دار است و از حوزه‌های اصیل و قدیم جهان تشیع است، بزرگان زیادی در این حوزه بوده‌اند که هنوز هم از آثار وجودی این بزرگان استفاده می‌کنیم.

وی ادامه داد: مرحوم آیت‌الله آشیخ محمد تقی آملی که خاطرم هست که زمانی که شرح منظومه را می‌خواندیم، از شرح این بزرگوار بر این کتاب استفاده می‌کردیم؛ مرحوم آیت‌الله شعرانی و سایر بزرگان از این حوزه بودند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ابراز داشت: الان جا دارد که حوزه علمیه تهران جایگاه اصلی خود را که در طول تاریخ داشته است باز یابد و منشأ آثار و خدمات باشد.

این استاد درس خارج درباره انقلابی ماندن حوزه گفت: انقلابی بودن هر کجا متناسب با همانجاست؛ انقلابی بودن در حوزه به این است که واقعاً کسی که وارد حوزه می‌شود، با همه وجود مسئولیت‌های حوزوی و طلبگی خود را انجام دهد.

وی ادامه داد: طلبه‌ای که بخواهد مسئولیت‌های حوزوی و طلبگی خود را انجام دهد باید با تمام وجود درس بخواند و به آنچه که خوانده است عمل کند، آنچه را که فرا گرفته است، پخش، نشر و تبلیغ کند. طلبه باید متخلق به اخلاق دینی و اسلامی باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی افزود: اگر طلبه‌ای واجد این شرایط دینی و انقلابی باشد، انسانی می‌شود که مطلوب اسلام است؛ انقلابی یعنی کسی که به وظیفه دینی و شرعی خود عمل کند.

این استاد درس خارج تصریح کرد: اگر کسی در هر دوره به وظیفه دینی و شرعی خود در هر دوره عمل کند، این فرد یک انسان انقلابی است، چه در حوزه یا هر جای دیگر باشد. اگر کسی در عمل به وظیفه خود کوتاهی کند، به همان نسبت از این جهت فاصله گرفته است./836//302/خ

تعداد بازدید : 12
محمود لطیف
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۷
احسنت
1
0