۰۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۶۱۷۹۴۵
حجت الاسلام وطن فدا مطرح کرد؛

برگزاری دوره معرفتی امام خمینی در مدارس علمیه

برگزاری دوره معرفتی امام خمینی در مدارس علمیه
حجت الاسلام وطن فدا از برگزاری دوره معرفتی امام خمینی(ره) در مدارس علمیه به منظور تبیین مکتب امام راحل برای طلاب خبر داد.

حجت الاسلام حمزه وطن فدا، از مسؤولان اجرایی دوره معرفتی امام خمینی(ره) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان اینکه این دوره با حضور ده استاد مطرح حوزه در حال برگزاری است، گفت: مدرسه معرفتی حضرت امام خمینی(ره) با حضور ۷۰ نفر از طلاب از ۴ تا ۸ شهریور امسال به همت مؤسسه فرهنگ و تمدن توحیدی و با همکاری پژوهشکده باقرالعلوم(ع) در مجتمع نور قم برگزار می شود.

حجت الاسلام وطن فدا به معرفی کلاس های این دوره پرداخت و ابراز کرد: زندگی و زمانه امام خمینی(ره)، اقتداری از دل تاریخ، نگاه به دانش های فقه، فلسفه، عرفان، اخلاق و تاریخ در مکتب امام، اندیشه توحیدی و اندیشه راهبردی امام، اندیشه ­های آیت الله شاه آبادی از عنوان‌ها کلاس­ های این دوره است.

وی به اهداف برگزاری دوره مدرسه معرفتی امام خمینی(ره) اشاره و بیان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب، امام خمینی صاحب مکتب فکری هستند؛ بنابراین اندیشه فکری امام راحل سبب پیروزی انقلاب اسلامی شده و امام راحل با این اندیشه و با وجود تمام دشمنی ها توانست تمام مقاصد و اهداف خویش را اجرایی کند؛ اندیشه ایشان نیز از تراث حوزه علمیه شیعه و مدرسه آیت الله شاه آبادی تغذیه شده که وی استاد عرفان و اخلاق و کنشگری سیاسی حضرت امام بوده است.

حجت‌الاسلام وطن فدا با بیان اینکه حضرت امام خمینی با الگو برداری از تراث عمومی حوزه و مدرسه معرفتی شاه آبادی یک مدرسه ممتاز حوزوی را به وجود آورده است؛ گفت: طلاب و روحانیان نیز علاقه عاطفی و نگاهی ویژه ای به سخنان و صحیفه امام خمینی دارند؛ اما در فضای حوزوی؛ تقریر، افق و کارکردهایی که امام خمینی (ره) از دانشهای حوزوی داشته اند، کمرنگ و ناپیداست.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری دوره این است که تقریر امام خمینی (ره) از دانش‌های حوزوی و اسلامی برای طلاب تبیین شود، گفت: حضرت امام خمینی (ره) با تقریر نو از اسلام با نام اسلام ناب محمدی به مبارزه و مقابله با اسلام آمریکایی پرداخت و در حقیقت به ثمر رسیدن انقلاب، پیروزی مکتب اسلام ناب محمدی در مقابل برداشت آمریکایی از اسلام است.

حجت‌الاسلام وطن خواه ابراز کرد: طلاب مقدمات سطح و خارج به میزان کمی با مکتب و اندیشه امام خمینی آشنا هستند، و این نقیصه جدی برای حوزه‌های علمیه است؛ در حالی که رهبر انقلاب تأکید فراوانی را بر تبیین اندیشه های امام خمینی (ره) دارند؛ در حالی که که اگر این روشنگری در این عرصه وجود نداشته باشد، در عمل سبب تحریف اندیشه ها و فراموشی مکتب فکری امام راحل میشود که در این صورت خسارتهای بسیاری برای انقلاب و جامعه به بار خواهد آورد.

 وی با بیان اینکه برگزاری این دوره تلاش نوینی برای تبیین مکتب امام راحل برای طلاب است، گفت: این برنامه در چهار سطح برنامه‌ریزی شده که دومین دوره مقدماتی آن در حال برگزاری است و در سال تحصیلی جدید این دوره های مقدماتی را در مدارس مختلف حوزه علمیه قم و استان‌ها برگزار خواهیم کرد./998/ج

میثم صدیقیان
ارسال نظرات