۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۵
کد خبر: ۶۱۴۷۷۴
حجت‌الاسلام پورمحمدی:

دشمنان به دنبال فروپاشی اقتصادی و سیاسی کشور هستند + فیلم

دشمنان به دنبال فروپاشی اقتصادی و سیاسی کشور هستند + فیلم
دبیر عالی جامعه روحانیت با انتقاد از نبود احزاب قوی گفت: در کشور ما هنوز جایگاه اصلی احزاب مشخص نشده که این نشان دهنده عدم وجود نگاه ساختاری به امور سیاسی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز عصر امروز شنبه پنجم مردادماه سال ۹۸ در نشست ماهیانه جامعه اسلامی مهندسین، گفت: امروز مصادف با عملیات تاریخی «مرصاد» است. روزی که ریشه نفاق خشکانده شد.

وی ادامه داد: امام راحل ماهیت جریان جنایتکار منافقین را شناخته بودند. بدون شک اگر این جریان امروز در کشور ما حضور ساختاری داشت، هر روز دست به یک جنایت بزرگ می‌زد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی تأکید کرد: جریان دشمنی منافقین همچنان ادامه دارد، برای مثال امروز پشت هر دشمنی علیه نظام و مردم یک رگه از دشمنی منافقین وجود دارد.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر توجه جدی به بیانیه گام دوم انقلاب، ابزار داشت: این بیانیه تاکید می‌کند که ما از کجا شروع کردیم، امروز چه وضعیتی داریم و به کجا خواهیم رسید. بدون شک جایی که امروز ایستاده‌ایم با سطح مطلوب فاصله دارد، اما باید توجه کرد که پیشرفتهای کنونی از دل تحریم‌ها و دشمنی‌ها بیرون آمده است.

وی در ادامه با بررسی روند سیاسی موجود در کشور، از نبود احزاب قوی انتقاد کرد و اظهار داشت: در کشور ما هنوز جایگاه اصلی احزاب مشخص نشده، اما شاهد هستیم که بیشتر از ۳۰۰ حزب در کشور ثبت شده که این امر نشان دهنده عدم وجود نگاه ساختاری به امور سیاسی کشور است.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه در این سال‌ها در فشار و جنگ قرار داشتیم، یادآور شد: روند پیشرفت در کشور بسیار خوب بوده که در ابعاد مختلف همچون اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ... پیشرفت‌ها بالاتر بوده است.

وی با بیان اینکه ما از هر طرف در محاصره هستیم، افزود: با وجود همه مشکلات و فشارها کشور دوام می‌آورد، که این موضوع هم تنها به خاطر توان بالای اقتصادی کشور است.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه امروز نهمین کشور تولید کننده برق دنیا هستیم، یادآور شد: این دستاوردها در فشارها به دست آمده که در برخی موارد در بین کشورهای دنیا رتبه اول قرار داریم.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال فروپاشی اقتصادی-سیاسی کشور هستند، خاطرنشان کرد: در فضای سیاسی کشور برای انتخابات همه فعال هستند و حدود ۱۵ هزار نفر برای برای انتخابات پیش رو در تکاپو هستند. در امر اقتصادی نیز جوانان انقلابی تلاش می‌کنند تا توطئه‌ها را خنثی کنند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه به دستاوردهای خوبی در حوزه نظامی و دفاعی رسیده‌ایم، بیان داشت: این فضا و روحیه بالا در کشور تحسین برانگیز است و دشمنان را ناامید کرده است. باید چنین دستاوردهایی به مردم نشان داده شود تا ملت متوجه شوند که چه خدمات عظیمی در کشور ما شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمنان اعتراف دارند که ما به دستاوردهای بالایی رسیده‌ایم، ادامه داد: پیشرفت در کشور به اقدامات موثر و حرکات جهادی بوده و محصول تلاش جمعی و گسترده است که انگیزه‌های بالا در ان دیده می‌شود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه بیشترین دستاوردهای ما به یافته‌های علمی و دانش بنیان بوده است، تصریح کرد: در ماه‌ گذشته مشاهده کردیم که موشک بومی ما پهپاد امریکایی را مورد هدف قرار می‌دهد که محصول جوانان مومن و انقلابی کشور است.

وی اضافه کرد: این دستاوردها عقبه بزرگ ملی در کشور دارد که با همت جوانان این مرز و بوم بوده است. مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب نکات بسیار مهمی را در این خصوص مطرح کردند که نیاز داریم به این موارد توجه جدی داشته باشیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ما نسبت به آینده کاملا امیدوار هستیم، ملت در مقابل دشمنان با امیدواری و مقاوم ایستاده، و بصریت در جامعه وجود دارد و مشاهده می‌کنیم که این عملکرد، ناامیدی گسترده‌ای را در بین دشمن بوجود آورده است.

وی با اشاره به سبک زندگی در جامعه گفت: سبک زندگی بحث بسیار اساسی در جامعه بوده و در جلسات مختلف به آن پرداخته شده است.

حجت‌الاسلام پورمحمدی ادامه داد: همه مسؤولیت‌ها در جامعه به حضور و مشارکت مردم بستگی دارد که رفتار و ادبیات سیاسی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

وی تاکید کرد: ما تعریف جامعی در گروه بندی‌ها و فعالیت ها نداریم. جناح‌ها هنوز تعریف کاملی ندارند و سازوکار آنها مشخص نیست. به همین دلیل است در زمان انتخابات بخش زیاد وقت ما صرف ساماندهی گروه‌های سیاسی می شود.

حجت‌الاسلام پورمحمدی به حضور احزاب و گروه ها در انتخابات اشاره کرد و ادامه داد: بسیاری از توان و وقت جریانات سیاسی به این امر معطوف می‌شود که چطور یکدیگر را درک کنیم و به یک شعار واحد برسیم تا کاندیداهای مطلوب خود را انتخاب کنیم.

حجت‌الاسلام پورمحمدی با بیان اینکه در انقلاب افراد بصیر و دلسوز زیاد داریم، یادآور شد: باید از چنین افرادی در انتخابات استفاده کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه «جامعه روحانیت» حزبی و جریان جناحی نیست، خاطرنشان کرد: فعالیت های ما مردمی است و وظیفه روحانیت راهنمایی است و کار سیاسی نمی کنیم.

حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به زمان باقیمانده تا زمان انتخابات، بیان داشت: اشکالی ندارد که به ضعف هایمان اعتراف کنیم. از هم اکنون در مسیر جبران اشکالات گذشته خود گام برداریم.

وی با انتقاد از وجود پرونده‌های متعدد قضایی در کشور، عنوان داشت: امروز ۱۷ میلیون پرونده در قوه قضائیه داریم. سبک اداری ما هزینه بر شده است و دغدغه‌ها و ناخرسندی‌ها را زیاد کرده است.

وی با بیان اینکه بخشی از گام دوم انقلاب اسلامی اصلاح سبک مدیریتی و زندگی است، خاطرنشان کرد: ما تعریف خوبی از نظام مدیریتی و اداری مان نداریم و نیاز به هم افزایی داریم تا رشد مطلوب‌تری از خود نشان دهیم.

دبیر عالی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه باید گام دوم را در بخش‌های مختلف، محکم‌تر برداریم، ابزار داشت: وظیفه ما این است که در حوزه های مختلفی که نیاز به اصلاح ساختار داریم و یا اشکال در آن می‌بینیم، با دقت بیشتری گام برداریم.

ما به دنبال جذب روحانیون جوان هستیم

وی در بخش پرسش و پاسخ این نشست با اشاره به برخی شایعات در خصوص زندگی رهبر انقلاب اسلامی ابراز داشت: امروز دستگاه رسانه‌ای دشمن با کمک منافقین با تمام قوا در حال شایعه پراکنی است. در خصوص زندگی امام راحل و فرزندان ایشان نیز حرف‌های زیادی گفته می شد اما همه مردم می‌دانند که زندگی رهبر انقلاب در چه سطحی قرار دارد.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه تعامل جامعه روحانیت مبارز با روحانیون جوان گفت: تمام تلاشم بر این امر متوجه شده که روحانیون جوان را جذب کنیم تا از طریق آنها بتوانیم جوانان بیشتری را جذب جریان انقلاب اسلامی کنیم.

حجت الاسلام پورمحمدی در پایان گفت: بنده از پیشرفت‌های مختلف در کشور به خصوص در حوزه‌های علمیه خرسند هستم. امروز روحانیت جوانی در حوزه‌های علمیه تحصیل می کند که با ارائه ایده‌های خلاقانه، همگان را به آینده این کشور امیدوار می‌کنند./۸۵۶/پ201/ق

تعداد بازدید : 6
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۹
دین برای تنظیم قواعد زندگی سیاسی نازل شده است. پس نظراتعلما درباره دسته بندی های سیاسی روز را بیشتر منتشر نمایید.
1
0