۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
کد خبر: ۶۱۴۶۵۲
آیت الله شاهچراغی:

نمازجمعه خنثی کننده فتنه‌های داخلی و خارجی است

نمازجمعه خنثی کننده فتنه‌های داخلی و خارجی است
آیت الله شاهچراغی حضور در نماز جمعه را نشانه اهل تقوا و برپایی این فریضه در ۹۰۰ نقطه کشور را خنثی کننده فتنه‌های داخلی و خارجی دانست.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سمنان، آیت الله سید محمد شاهچراغی در جمع نمازگزاران جمعه نخستین آدینه از مردادماه ۹۸ در مصلی نماز جمعه سمنان با گرامیداشت پنجم مردادماه چهلمین سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور اظهار داشت: همدلی و وحدت آحاد مردم شرکت کننده در این فریضه عبادی سیاسی از برکات مهم نماز جمعه است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به اینکه امامان جمعه هر هفته در قریب به ۹۰۰ نقطه کشور مردم را به تقوای الهی، دینداری و ولایتمداری، دشمن شناسی و بصیرت دعوت و راهنمایی می‌کنند، خاطر نشان کرد: نماز جمعه از برکات انقلاب است و ائمه جمعه در واقع رابط بین مردم و مسئولان و حامی حقوق ملت و آرمان‌های انقلاب هستند، اما متاسفانه برخی رسانه‌ها به دلایل مختلف به تخریب جایگاه ائمه جمعه می‌پردازند.

امام جمعه سمنان نقش آگاهی بخش و وحدت آفرین نماز جمعه در چهار دهه اخیر در عرصه‌های مختلفی همچون دفاع مقدس و اعتلای فرهنگی و اجتماعی جامعه را بی بدیل و غیر قابل انکار خواند و گفت: نماز جمعه خنثی کننده فتنه‌های داخلی و خارجی است و اکنون دشمنان متعددی دارد وظیفه همه ما است که از این سنگر انقلاب دفاع کنیم.

آیت الله شاهچراغی در ادامه با تشکر از سپاه پاسداران به دلیل دادن پاسخی قاطع به دزدی دریایی انگلیس خبیث و تشریح دلایل اقدام قانونی ایران اسلامی برای توقیف کشتی نفتکش انگلیسی، اظهار داشت: انگلیس با دزدی دریایی و توقیف غیرقانونی و بی دلیل نفتکش ایرانی در جبل الطارق و البته حمایت از فشار‌ها و تحریم‌ها علیه کشورمان به دنبال خوش خدمتی به آمریکا است.

گفتنی است یادآوری حماسه سازی رزمندگان استان سمنان در قالب تیپ ۱۲ قائم (عج) در عملیات مرصاد و نقش کلیدی آن‌ها در شکست منافقین کوردل و تأکید نماینده ولی فقیه در استان سمنان بر زنده بودن آرمان آزادی فلسطین به عنوان یکی از مهمترین مسائل جهان اسلام و ادامه حمایت ایران اسلامی از جبهه مقاومت از دیگر بخش‌های خطبه‌های نماز جمعه امروز سمنان بود./۹۷۷/پ202/ب1
جواد رمضانیان
ارسال نظرات