۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۶۱۳۸۰۰
آیت الله محمدی عراقی در گفت وگو با رسا:

مرحوم آیت الله حائری همواره مورد محبت و علاقه رهبر معظم انقلاب بود

مرحوم آیت الله حائری همواره مورد محبت و علاقه رهبر معظم انقلاب بود
مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم با بیان اینکه مرحوم آیت الله حائری مورد علاقه رهبر معظم انقلاب قرار داشتند، گفت: این عالم از شاگردان برجسته شهید محمد باقر صدر بود.

آیت الله محمود محمدی عراقی مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری رسا، با اشاره به ابعاد مختلف شخصیت مرحوم آیت الله سید علیرضا حائری، رحلت ایشان را به جامعه علمی و نخبگانی حوزه علمیه و خانواده محترم ایشان تسلیت گفت.

وی ادامه داد: این عالم بزرگوار از شاگردان مبرز و برجسته شهید محمد باقر صدر بوده و از شخصیت علمی ممتازی بهره مند بودند.

آیت الله محمدی عراقی با اشاره به تحصیلات مرحوم آیت الله حائری در حوزه علمیه نجف عنوان کرد: ایشان چندین سال در حوزه علمیه نجف مشغول تحصیل بوده و از محضر علمای بزرگ و اندیشمندان حوزوی بهره های بسیاری بردند.

مسؤول دفتر رهبر معظم انقلاب در قم خاطرنشان کرد: مرحوم آیت الله حائری پیش از انقلاب اسلامی در حوزه علمیه قم حاضر شده و به ارائه خدمات علمی و انقلابی پرداختند.

وی با اشاره به خدمات علمی مرحوم آیت الله حائری به حوزه های علمیه تأکید کرد: ایشان شاگردان بسیار زیادی را برای خدمت به دین تربیت کردند و حق بزرگی بر حوزه های علمیه دارند.

آیت الله محمدی عراقی با بیان اینکه مرحوم آیت الله حائری از شخصیت علمی ممتازی بهره مند بودند، گفت: رهبر معظم انقلاب پس از رحلت مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی به عنوان رییس دایرة المعارف فقه اهل بیت(ع) در قم منصوب کردند، اما متأسفانه دست تقدیر الهی بر این بود که ایشان از میان ما برود.

وی با اشاره به اینکه با فقدان مرحوم آیت الله حائری ثلمه ای به حوزه های علمیه وارد شد که به این سادگی قابل جبران نیست، یادآور شد: ایشان شخصیتی بودند که همواره مورد محبت و علاقه رهبر معظم انقلاب قرار داشتند./841/ت302/ق

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید
تعداد بازدید : 4
حسین ثالث موید
ارسال نظرات