حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه:
خودسازی مهمترین مؤلفه نظام انقلابی در بیانیه گام دوم است
مدرس فلسفه و حکمت با اشاره به اینکه خودسازی مهمترین مؤلفه نظام انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: نقش آفرینی در جامعه بدون اخلاق و معنویت هیچ تأثیری ندارد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه، مدرس فلسفه و حکمت، پیش از ظهر امروز در قالب طرح تقویت مبانی اعتقادی، در جمع طلاب و روحانیان شهرستان شلمزار با موضوع تبیین بیانیه گام دوم انقلاب، با اشاره به اینکه خودسازی مهمترین مؤلفه نظام انقلابی در بیانیه گام دوم انقلاب است، گفت: جامعه پردازی و تمدن سازی نیز به عنوان دیگر مؤلفههای نظام انقلابی نیازمند خودسازی هستند.
وی مقصود رهبری از معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب را برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل و ایمان در خود و جامعه دانست و افزود: اخلاق نیز به معنای رعایت فضیلت هایی، چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت و تواضع است.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب معنویت و اخلاق را جهت دهنده همه حرکتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه میدانند، اظهار کرد: بر این اساس محرک و جهت دهنده اصلی جامعه در مسیر پیشرفت و تمدن سازی اخلاق و معنویت است.
رییس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با تأکید بر اینکه نقش آفرینی در جامعه بدون اخلاق و معنویت هیچ تأثیری ندارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز با اخلاق و معنویت جامعه جاهلیت عرب را تکامل بخشید و رشد داد.
پژوهشگر و مدرس فلسفه و حکمت با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به دلیل زهد، ایمان و تهجد در دل جوانان مسلمان سراسر جهان جای باز کرده اند، خاطرنشان کرد: عالِم باید اهل عمل، تهجد و زهد باشد و درد مردم را بفهمد تا بر جامعه و مردم اثر بگذارد.
وی با بیان اینکه زندگی آرامش بخش در دنیا تنها با مادیات فراهم نمیشود و اخلاق و معنویت لازمه اصلی آن است، ادامه داد: ایثار، خدمت گزاری به مردم و شنیدن و رسیدگی به درد مردم از آثار اخلاق و معنویت در جامعه است.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه ما در کشور به برکت انقلاب اسلامی ایثار، اخلاص و از خودگذشتگی را در بسیاری از موارد از جمله سیل اخیر مشاهده کرده ایم، اضافه کرد: علت این رفتارهای ایثارگونه انس با اهل بیت (ع) و کسب معنویت در ایام مختلف سال است.
استاد و پژوهشگر فلسفه دین با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را را به کار گرفته تا اخلاق و معنویت را از جامعه ما بگیرد، اظهار کرد: عرفانهای کاذب در همین راستا شکل گرفته و اگر ما معنویت اصیل اسلامی و اهل بیتی (ع) را منتقل نکنیم عرفانهای کاذب جای آنها را میگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه نیاز به معنویت در مردم را باید تأمین کرد و ارزشهای معنوی و ایمانی را با توجه به منابع غنی که در اختیار ماست گسترش داد، تصریح کرد: اگر نیاز به معنویت در میان مردم تأمین شود قطعاً جایی برای عرفانهای کاذب باقی نمیماند.
رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه بر بهره گیری از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در غنی سازی معنویت جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: دشمنان از رسانهها برای انحراف مردم و جوانان استفاده میکنند که باید با هوشیاری نقشههای آنها را خنثی کرد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معنویت تنها در شب زنده داری و عبادت ظاهری خداوند نیست، خاطرنشان کرد: معنویت در علم و کار نیز نهفته است و باید معنویت را در علوم مختلف تبیین و تشریح کرد.
استاد و پژوهشگر فلسفه دین با تأکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند اخلاق و آداب اجتماعی است، اظهار کرد: توجه به محرومان، حرمت نهادن به یکدیگر و تکریم خانواده مصادیقی از اخلاق اجتماعی است که مستندهای دینی در این موضوعات نیز وجود دارد./۹۴۵۷/پ210/ب1
وی مقصود رهبری از معنویت در بیانیه گام دوم انقلاب را برجسته کردن ارزشهای معنوی از قبیل اخلاص، ایثار، توکل و ایمان در خود و جامعه دانست و افزود: اخلاق نیز به معنای رعایت فضیلت هایی، چون خیرخواهی، گذشت، کمک به نیازمند، راستگویی، شجاعت و تواضع است.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب معنویت و اخلاق را جهت دهنده همه حرکتهای فردی و اجتماعی و نیاز اصلی جامعه میدانند، اظهار کرد: بر این اساس محرک و جهت دهنده اصلی جامعه در مسیر پیشرفت و تمدن سازی اخلاق و معنویت است.
رییس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه با تأکید بر اینکه نقش آفرینی در جامعه بدون اخلاق و معنویت هیچ تأثیری ندارد، تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) نیز با اخلاق و معنویت جامعه جاهلیت عرب را تکامل بخشید و رشد داد.
پژوهشگر و مدرس فلسفه و حکمت با بیان اینکه امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب به دلیل زهد، ایمان و تهجد در دل جوانان مسلمان سراسر جهان جای باز کرده اند، خاطرنشان کرد: عالِم باید اهل عمل، تهجد و زهد باشد و درد مردم را بفهمد تا بر جامعه و مردم اثر بگذارد.
وی با بیان اینکه زندگی آرامش بخش در دنیا تنها با مادیات فراهم نمیشود و اخلاق و معنویت لازمه اصلی آن است، ادامه داد: ایثار، خدمت گزاری به مردم و شنیدن و رسیدگی به درد مردم از آثار اخلاق و معنویت در جامعه است.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اینکه ما در کشور به برکت انقلاب اسلامی ایثار، اخلاص و از خودگذشتگی را در بسیاری از موارد از جمله سیل اخیر مشاهده کرده ایم، اضافه کرد: علت این رفتارهای ایثارگونه انس با اهل بیت (ع) و کسب معنویت در ایام مختلف سال است.
استاد و پژوهشگر فلسفه دین با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را را به کار گرفته تا اخلاق و معنویت را از جامعه ما بگیرد، اظهار کرد: عرفانهای کاذب در همین راستا شکل گرفته و اگر ما معنویت اصیل اسلامی و اهل بیتی (ع) را منتقل نکنیم عرفانهای کاذب جای آنها را میگیرد.
حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه با بیان اینکه نیاز به معنویت در مردم را باید تأمین کرد و ارزشهای معنوی و ایمانی را با توجه به منابع غنی که در اختیار ماست گسترش داد، تصریح کرد: اگر نیاز به معنویت در میان مردم تأمین شود قطعاً جایی برای عرفانهای کاذب باقی نمیماند.
رئیس سابق مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه بر بهره گیری از نهج البلاغه و صحیفه سجادیه در غنی سازی معنویت جامعه تأکید و خاطرنشان کرد: دشمنان از رسانهها برای انحراف مردم و جوانان استفاده میکنند که باید با هوشیاری نقشههای آنها را خنثی کرد.
معاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه معنویت تنها در شب زنده داری و عبادت ظاهری خداوند نیست، خاطرنشان کرد: معنویت در علم و کار نیز نهفته است و باید معنویت را در علوم مختلف تبیین و تشریح کرد.
استاد و پژوهشگر فلسفه دین با تأکید بر اینکه جامعه امروز نیازمند اخلاق و آداب اجتماعی است، اظهار کرد: توجه به محرومان، حرمت نهادن به یکدیگر و تکریم خانواده مصادیقی از اخلاق اجتماعی است که مستندهای دینی در این موضوعات نیز وجود دارد./۹۴۵۷/پ210/ب1
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
از گام دوم بیشتر کار کنید.
پاسخ
من عرف نفسه فقد عرف ربه
پاسخ