۱۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۶۰۸۸۴۹
استاد حوزه:

حوزه در عرصه نظریه پردازی همگام نظام بوده است

حوزه در عرصه نظریه پردازی همگام نظام بوده است
حجت الاسلام سید باقری با بیان این که حوزه علمیه در عرصه نظریه پردازی همگام نظام بوده است، گفت: وظیفه اصلی حوزه پاسخ گویی به نیازهای نظام اسلامی در عرصه های مختلف است.

حجت الاسلام سید کاظم سیدباقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که انقلاب اسلامی ایران برخاسته از حوزه علمیه قم است، اظهار کرد: کلیت ساختار، فکر و اندیشه نظام جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه فکری حوزه علمیه ساخته و برخاسته شده است.

عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: وظیفه اصلی حوزه علمیه ایجاد پشتوانه فکری در عرصه های مختلف برای نظام اسلامی است و البته حوزه علمیه توانسته است در عرصه نظریه پردازی و نظام سازی همکار و همگام نظام اسلامی باشد.

وی افزود: البته حوزه علمیه به غیر از پشتوانه فکری کارهای دیگری همانند تبلیغات و پشتیبانی فرهنگی نیز می تواند انجام دهد اما مهم ترین وظیفه حوزه علمیه در قبال حاکمیت جمهوری اسلامی، ایجاد پشتوانه فکری و پاسخگویی به نیازهای آن در عرصه های مختف است.

حجت الاسلام سیدباقری در ادامه سخنان خود به وظایف نظام و حاکمیت در قبال حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: حاکمیت اسلامی نیز همان گونه که تاکنون تلاش کرده است باید نیروهای اصلی و اصیل خود را از حوزه علمیه برگیرد و کمک کند تا حوزه علمیه مد نظر باشد.

وی ادامه داد: به عبارت دیگر وظیفه ای که نظام اسلامی نسبت به حوزه علمیه دارد این است که باید نیرو، کارگزار و پاسخ نیازهای خود در عرصه های مختلف را از حوزه علمیه طلب کند./1324/ج

مصطفی رستمی
ارسال نظرات