۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۱:۲۲
کد خبر: ۶۰۶۳۵۶
حجت الاسلام والمسلمین معلمی:

پیرو واقعی قرآن هیچ گاه در برابر دشمن سر تعظیم فرود نخواهد آورد

پیرو واقعی قرآن هیچ گاه در برابر دشمن سر تعظیم فرود نخواهد آورد
نماینده خبرگان با بیان اینکه رفتار امروز سران برخی کشور‌های مسلمان بر خلاف آموزه‌های قرآنی است، گفت: پیرو واقعی قرآن هیچ گاه در برابر دشمن سر تعظیم فرود نخواهد آورد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مجلس خبرگان رهبری در جلسه تفسیر قرآن خود در قائمشهر، از قرآن به عنوان چراغ هدایت بشر در طول تاریخ نام برد و افزود: رسیدن به یک زندگی سعادتمندانه و عزتمندانه در گرو عمل به مفاهیم قرآنی است.
 
وی با بیان این که مبنای ایستادگی و مقاومت فرهنگ قرآنی است، افزود: قرآن سند هویت امت اسلامی است و امروز ملت بزرگ ایران در سایه تربیت قرآنی در برابر توطئه‌ها و دشمنی‌ها ایستادگی می‌کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که حقیقت قرآنی رمز دوام و بقای جامعه اسلامی در طول تاریخ است، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز سران برخی کشور‌های اسلامی به جای عمل به قرآن و ایستادگی در برابر ظلم و استکبار در برابر آن‌ها زانو زده اند.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آنچه که ما امروز از سران برخی کشور‌های مسلمان می‌بینیم بر خلاف آموزه‌های قرآنی است، تصریح کرد: پیرو واقعی قرآن هیچ گاه در برابر دشمن سر تعظیم فرود نخواهد آورد و مقابل برادر مسلمان خود نمی‌ایستد.
 
امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که مفاهیم قرآنی حلقه وصل میان امت اسلامی است، ادامه داد: متأسفانه برخی حکام دیکتاتور کشور‌های اسلامی به دلیل فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی و قرار گرفتن در مسیر طاغوت، امروز بر طبل اختلاف و تفرقه می‌کوبند.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که مفاهیم قرآنی باید مبنای حرکت امت اسلامی قرار گیرد، بیان داشت:، آنچه که امروز در اعمال سران برخی کشور‌های اسلامی می‌بینیم بر خلاف آرمان‌ها و مفاهیم ناب قرآنی است.
 
نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که قرآن راه صحیح حرکت را به پیروان خود نشان داده است، خاطرنشان کرد: متأسفانه انحراف جامعه اسلامی از مسیر قرآنی موجب قرار گرفتن برخی از آن‌ها در مسیر شیطانی شده است.
 
امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی از فهم عمیق و عمل به قرآن و مفاهیم آن رنج می‌برد، ادامه داد: اگر در کنار فهم قرآنی شاهد عمل به آن نیز باشیم به طور حتم سعادت دنیوی و اخروی شامل حال ما خواهد شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که امروز باید همه بخش‌های جامعه اسلامی در مسیر آرمان‌های قرآنی حرکت کنند، افزود: عمل به قرآن همچون نردبانی برای رشد و تعالی همه جانبه جامعه اسلامی در ابعاد مختلف است./950/پ210/ق
افشین ایمانی
ارسال نظرات