۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۶۰۲۵۵۵
۲۹ فروردین‌ماه؛

نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهمان‌نواز برگزار می‌شود

نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهمان‌نواز برگزار می‌شود
مراسم نخستین سالگرد ارتحال آیت‌الله مهمان‌نواز، نماینده سابق خراسان شمالی در مجلس خبرگان رهبری بیست و نهم فروردین‌ماه در بجنورد برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، نشست برنامه‌ریزی مراسم نخستین سالگرد ارتحال مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز، نماینده سابق مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه سابق بجنورد با حضور مسؤولان نهادهای مختلف در دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی برگزار شد.

در این نشست مقرر شد تا این مراسم عصر روز پنج‌شنبه، بیست و نهم فروردین‌ماه در محل حرم مطهر حضرت سید عباس بن موسی بن جعفر (ع) بجنورد، برادر گرامی امام رضا (ع) برگزار شود.

حجت‌الاسلام علیرضا احمدی، مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در این نشست، اظهار کرد: برگزاری این مراسم اهمیت ویژه‌ای دارد؛ چراکه این عالم ربانی حق بزرگی بر گردن مردم استان و این خطه دارند.

وی اضافه کرد: برگزاری باشکوه مراسم سالگرد برای این عالم ربانی احترام به علم و عالم و احترام به سربازی از سربازان ولی‌عصر (عج) است؛ ازاین‌رو باید همه تلاش خود را به کار بریم تا خدای‌ناکرده برگزاری مراسم تنها در حد رفع تکلیف نبوده و درخور شأن یک عالم برگزار شود.

حجت‌الاسلام احمدی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته سخنران محوری مراسم سالگرد رحلت آیت‌الله مهمان‌نواز حجت‌الاسلام والمسلمین محمدیان خواهد بود.

حجت‌الاسلام رضا نوری، امام جمعه موقت بجنورد هم در این مراسم با تأکید بر برگزاری شایسته مراسم سالگرد ارتحال آیت‌الله مهمان‌نواز از دعوت از شخصیت‌های برجسته کشور به این مراسم خبر داد.

وی در ادامه با بیان اینکه آیت‌الله مهمان‌نواز ویژگی‌های برجسته‌ای داشت که قابل الگوبرداری برای همه ما است، افزود: ویژگی‌هایی که در ایشان وجود داشت می‌تواند برای طلاب، روحانیان، مسئولان و همه اقشار مردم الگو باشد.

حجت‌الاسلام نوری با اشاره به نیم قرن خدمات دینی و فرهنگی در این خطه، اضافه کرد: آیت‌الله مهمان‌نواز شخصیتی استانی و ملی است؛ به همین دلیل انتظار می‌رود نهادهای مختلف استان برای برگزاری شایسته مراسم سالگرد ارتحال این عالم ربانی وارد عرصه شوند.

وی خاطرنشان کرد: همه باید تلاش کنند مراسم نخستین سالگرد ارتحال نماینده سابق مردم استان در مجلس خبرگان رهبری به‌صورت آبرومندانه و درخور شأن مرحوم آیت‌الله مهمان‌نواز برگزار شود./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات