۱۳ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
کد خبر: ۵۹۹۶۵۶
استاد حوزه علمیه:

پیشرفت کشور در گرو توجه به ظرفیت های داخلی است

پیشرفت کشور در گرو توجه به ظرفیت های داخلی است
حجت الاسلام محبی گفت: مشکلات موجود زمانی بر طرف می شود که چشم امید مسؤولان به داخل و جوانان باشد نه به سمت آمریکا و اروپا.

حجت الاسلام موسی محبی از اساتید حوزه علمیه همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، بیانیه رهبر معظم انقلاب را بیانیه تاریخی عنوان کرد و گفت: در بین موضوعات مطرح شده مهم ترین بحث توجه به مسائل معیشتی و اقتصاد است.

وی افزود: اقتصاد نکته کلیدی و تعیین کننده در بین کشورها و مجامع مختلف است بنابراین برای سربلندی و پیشرفت کشور باید اولویت را در رفع مشکلات اقتصادی دید.

امام جمعه فیروزان با بیان اینکه امروز درگیر جنگ اقتصادی هستیم اظهار داشت: دشمنان داخلی و بیرونی تمام تلاش خود را برای ایجاد مشکل اقتصادی در کشور قرار داده اند.

وی تصریح کرد: متاسفانه بالاترین فشار بر روی قشر ضعیف جامعه است و همه این مشکلات نشان از برنامه ریزی های دقیق و حساب شده دارد.

این استاد حوزه ضعف نظارتی را مشکل دولت برشمرد و گفت: دولت به کمک دستگاه های نظارتی باید به وضعیت معیشتی مردم رسیدگی کنند و ساده از کنار آن عبور نکنند.

وی یادآور شد: بارها مردم در تمام عرصه ها ثابت کردند که جان خود را برای حفظ انقلاب خواهند داد اما گلایه هایی هم نسبت به برخی از مسؤولان دارند.

حجت الاسلام محبی با تاکید بر برخورد سریع و محکم با مفسدان اقتصادی در کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه دست هایی در کار است که نارضایتی برای مردم ایجاد کند و برای مقابله با این نقشه ها باید با مفسدان اقتصادی بدون معطلی برخورد جدی شود.

وی با اشاره به آینده انقلاب اسلامی و نقش جوانان در ادامه راه انقلاب اظهار داشت: علم و پژوهش آشکار ترین دلیل رشد یک کشور است بنابراین باید با تولید علم دراین عرصه رقابتی، هم گام با جهان قدم برداریم.

امام جمعه فیروزان ادامه داد: مشکلات موجود زمانی بر طرف می شود که چشم امید مسؤولان به داخل و جوانان باشد نه به سمت آمریکا و اروپا.

وی تصریح کرد: این موضوع بسیار روشن است که دشمنان نمی توانند مشکل ما را حل کنند چرا که تنها به فکر چپاول این ملت هستند و تمام دعواهای آمریکا و اروپا با جمهوری اسلامی به این دلیل است که دست چپاول آن ها از کشور قطع شده است.

این استاد حوزه با بیان اینکه در طول سال های پس از انقلاب در تمام عرصه ها همواره جوانان خوش درخشیده اند بیان داشت: باید جوانانی تربیت کنیم که در کنار کسب علم روز دنیا مجهز به اخلاص و خدا ترسی باشند.

وی یادآور شد: زمانی که همه کشورهای دنیا دست به دست هم دادند تا انقلاب نوپای ما را به زمین بزنند همین جوانان بودند که با از خودگذشتگی حتی مقداری از خاک این وطن را به دشمنان ندادند.

حجت الاسلام محبی در پایان تاکید: بعد از بیانیه رهبر معظم انقلاب از مسؤولان انتظار می رود که با اعتماد به جوانان و نسل جدید زمینه را برای حضور آنها در جامعه فراهم کنند./979/ت310/ب1

هادی شاملو
ارسال نظرات