۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۴
کد خبر: ۵۹۹۰۵۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

شهادت عامل تعالی یک‌باره انسان از خاک به افلاک است

شهادت عامل تعالی یک‌باره انسان از خاک به افلاک است
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: کارکرد شهادت‌ها این است که تعالی انسان از خاک به افلاک را به یک‌باره محقق می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در نشست با شماری از مسؤولان استانی، با تأکید بر ارائه خدمات شایسته به خانواده‌های شهدا، به تبیین جایگاه و اهمیت شهادت از منظر اسلام پرداخت.

وی افزود: شهادت برای کسی که خداوند او را می‌پذیرد بالاترین سرمایه است؛ در حالی که برای ما سخت و دردناک است چون ما از نعمت وجود دنیوی آن شهید محروم می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه شهادت قیمت فراوانی دارد، اضافه کرد: کارکرد شهادت‌ها این است که تعالی انسان از خاک به افلاک را به یک‌باره محقق می‌کند.

وی تصریح کرد: خدا انسان را از سمبل زشتی‌ها و زیبایی‌ها آفرید، او را روی زمین خاکی قرار داد و بعد فرمود: ای انسان خاک مبدأ تو هست اما مقصد تو نیست؛ بلکه باید مسیر خاک تا به خدا را بپیمایی.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: خداوند خطاب به انسان فرموده تو را برای راهپیمایی در طول عمر خلق کرده‌ام تا با اختیار حرکت کرده و از بعد دنیوی به بعد روح‌اللهی برسی؛ بر این اساس قیمت هر انسان در این دنیا به میزان این راهپیمایی است.

رییس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: به همین دلیل اگر انسان در بعد مادی و جسمانی و حیات حیوانی خود در جا زد بدتر از همه حیوانات است؛ ازاین‌رو بر اساس آموزه‌های دینی انسانی که ایستاده و در حال حرکت و تعالی نیست؛ یعنی انسان منهای تعالی در زمره بدترین موجودات است.

وی ادامه داد: اما اگر همین انسان در این مسیر بالا آمد و به قرب الهی رسید اشرف مخلوقات می‌شود و فرشتگان خادم او می‌شود؛ به‌گونه‌ای که جبرئیل خطاب به او می‌گوید من قدرت بالا آمدن با تو را ندارم؛ ازاین‌رو باید گفت انسان بین بی‌نهایت سقوط و بی‌نهایت صعود قرار دارد؛ اما شهید با شهادت خود به نهایت صعود و قرب الهی دست یافته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: اگر یادواره‌های مختلف شهدا برگزار می‌شود به این دلیل است که این شهیدان از خداوند بخواهند ما هم به این مقصدی که آن‌ها دست یافته‌اند یعنی مقام قرب برسیم.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با تأکید بر اینکه باید این افتخار را برای خود حفظ کنیم، اظهار کرد: شهید فقط زنده و حی نیست؛ بلکه شهید زنده کننده است؛ چون به مقام قرب رسیده و خدایی شده در نتیجه کار خدایی می‌کند./9314/پ210/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات