۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۵۹۹۰۴۴
استاد حوزه علمیه:

تمسک به ولایت تنها راه نجات انسان است

تمسک به ولایت تنها راه نجات انسان است
استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) بر انسان‌ها ولایت دارند، گفت: تمسک به ولایت تنها راه نجات انسان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین شریعتی استاد حوزه علمیه، شب گذشته در مسجد جامع غدیر گفت: توجه به هویت و شخصیت حضرت فاطمه(س) بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: وجود زمینی حضرت زهرا(س) از میوه‌ و غذای بهشتی شکل گرفته است بر همین اساس پیامبراسلام می فرمایند: فاطمه بوی بهشت می‌دهد.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی درباره محدود بودن انسان‌ها بیان داشت: محدود بودن در محسوسات سبب می شود انسان ضعیف شود اما اولیای الهی از محدوده محسوسات گذشته و حقایق را مشاهده می کنند.

استاد حوزه علمیه با تاکید بر اینکه انسان با تمسک به ولایت می تواند به نور الهی دست یابد، اظهار داشت: علت نبودن نورالهی در وجود افراد منافق این است که آنان همیشه در شک و تردید هستند و در آرزوی قدرت، مال و شهوت به سر می برند.

وی خشوع و خضوع در برابر حق را ایمان به خدا و نفرت از طاغوت دانست و گفت: انسان باید در برابر حق خاضع باشد تا بتواند حقایق الهیه را دریابد.

حجت الاسلام والمسلمین شریعتی با اشاره به اینکه حضرت فاطمه(س) تمام وجودش لااله‌الاالله است، عنوان کرد: خداوند منشأ همه خیرات را در وجود مقدس حضرت فاطمه قرار داده است بنابراین اگر کسی الگوی خود را ایشان قرار دهد و در همه حالات از حضرت تبعیت کند اهل نجات می شود.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه حضرت زهرا(س) شافع روز قیامت هستند، ابراز کرد: امیرمومنان علی(ع) درباره شخصیت حضرت فاطمه(س) می فرمایند: من در دنیا بر دو رکن تکیه داشتم، یکی حضرت رسول الله(ص) و دومی حضرت فاطمه(س).

وی در پایان خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه(س) به قدری نزد خداوند مقام و منزلت دارند که خداوند حضرت جبرئیل را مامور می کند تا به ایشان پیام الهی را بیاورد و حضرت علی(ع) آن تعالیم الهی را به قلم تحریر درآورند./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات