۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۵۹۹۰۲۴
استاد حوزه علمیه مطرح کرد؛

نقش گذشت در تحکیم بنیان خانواده

نقش گذشت در تحکیم بنیان خانواده
استاد حوزه علمیه درباره نقش گذشت در تحکیم بنیان خانواده، گفت: هدف اصلی ازدواج ایجاد مودت و رحمت بین زوجین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، به مناسبت ولادت با سعادت حضرت زهرا(س) و نامگذاری این روز خجسته با عنوان روز زن در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) واوان جشن باشکوهی به همین منظور برگزار شد.

براساس این گزارش در این مراسم که مادران بزرگوار شهدا، اساتید، طلاب و خانواده طلاب حضور داشتند؛ خانم انجیدنی استاد حوزه علمیه در ارتباط با «نقش اخلاق در خانواده با رویکرد آیات قرآن و شخصیت حضرت زهرا(س) به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: اخلاق در خانواده، هدف از ازدواج و ایجاد مودت و رحمت بین همسران است.

وی افزود: زن و همسر باید در شرایط مختلف شرایط یکدیگر را درک کنند و نسبت به هم گذشت و فداکاری داشته باشند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه زوجین باید لباس یکدیگر باشند، عنوان کرد: همسران نباید عیوب یکدیگر را نزد دیگران افشا کنند. همچنین مسلمان باید نسبت به خانواده با شفقت و رحمت و تکریم برخورد کند و زوجین باید نسبت به این خصوصیت توجه کنند.

انجیدنی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) که در مورد شش صفت مذموم که یک مومن نباید آنان را داشته باشد، گفت: حضرت فرمودند: انسان مومن هرگز اهل عجز و درماندگی، خسیسی و کم خیری، لجاجت و سرسختی، دروغگویی، حسد، تعدی و ستم به مردم نیست؛ بنابراین مومن نباید این شش صفت را داشته باشد.

وی افزود: توجه به این خصائص به ویژه در کانون خانواده به گرمی فضای خانه و ایجاد صمیمیت کمک می کند.

یادآور می شود در ادامه این مراسم مفرح و باشکوه مداحان و ذاکران اهل بیت(ع) در رثای حضرت زهرا(س) به مدیحه سرایی پرداختند و در انتها از مادران شهدا، مادران و خانواده طلاب و طلاب فارغ التحصیل تجلیل به عمل آمد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات