۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۵۹۹۰۴۲
9 اسفندماه برگزار می شود؛

نشست هم اندیشی «فقه نظام ساز درآمدی بر همایش ملی فقه نظام ساز»

نشست هم اندیشی «فقه نظام ساز درآمدی بر همایش ملی فقه نظام ساز»
نشست هم اندیشی «فقه نظام ساز درآمدی بر همایش ملی فقه نظام ساز» در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار می شود.

حجت الاسلام حیدر همتی مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع)، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، از برگزاری نشست هم اندیشی تحت عنوان «فقه نظام ساز درآمدی بر همایش ملی فقه نظام ساز» خبر داد و گفت: نشست هم اندیشی «فقه نظام ساز درآمدی بر همایش ملی فقه نظام ساز» پنج شنبه 9 اسفندماه راس ساعت 8 صبح در موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) برگزار می شود.

وی افزود: این نشست علمی با حضور اندیشمندان و صاحب نظران آیت‌الله رشاد رییس شورای سیاست گذاری حوزه علمیه استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین مبلغی نماینده مجلس خبرگان رهبری و حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج ابوالقاسمی نماینده مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.

حجت الاسلام همتی ایجاد تمدن نوین اسلامی را مهمترین محور حرکت در گام دوم انقلاب اسلامی برشمرد و اظهار داشت: ایجاد تمدن نوین اسلامی مستلزم تولید فکر و اندیشه در مقیاس تمدنی است. بر این اساس می طلبد حوزه‌های علمیه و طلاب سطح نگاه خود را فراتر از موضوعات خرد به موضوعات و مسائل کلان نیز معطوف کنند.

مدیر موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) ادامه داد: تمدن نوین اسلامی از خرده نظام ها تشکیل شده است و طراحی خرده نظام ها برپایه اندیشه دینی و فقه اهل بیت(ع) از وظایف عالمان دینی به شمار می رود.

وی افزود: شکی نیست جوامع سیر و حرکت خود را خواهند داشت و برای نیازهای خود پاسخی خواهند داد و ساختارهایی را طراحی خواهند کرد از این رو اگر علمای دین نقشی در این حرکت نداشته باشند بی شک مکاتب غیر وحیانی تدبیر بشر را بر عهده خواهند گرفت.

حجت الاسلام همتی اضافه کرد: از طرف دیگر طراحی ساختارها نیازمند نگاه عمیق در معرفت دینی و هم چنین نگاه کلان  است بر همین اساس موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا(ع) در حوزه تولید نظریه با تشکیل جلسات منظم نظریه پردازی در حوزه گفتمان سازی مجدانه تلاش دارد تا این اهداف در گام دوم انقلاب محقق شود./813/ت302/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات