۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
کد خبر: ۵۹۸۳۵۳
در مدرسه علمیه امام رضا؛

نخستین نشست هم اندیشی پیرامون بیانیه «گام دوم انقلاب» برگزار شد

نخستین نشست هم اندیشی پیرامون بیانیه «گام دوم انقلاب» برگزار شد
نخستین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون بیانیه «گام دوم انقلاب» در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نخستین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی پیرامون بیانیه مهم رهبری معظم انقلاب «گام دوم انقلاب» خطاب به ملت ایران امروز در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد.

براساس این گزارش پس از قرائت پاراگراف نخست بیانیه، اعضای حاضر در نشست به ارائه نظرات خود در تبیین این بخش از بیانیه پرداختند و گفت و گوهایی درباره بخش های ناهمپوشان نظرات شکل گرفت و در این راستا سوالاتی از متن بیانیه مبنی براینکه عنصر همت گمار ملت ها برای انقلاب چیست؟ عنصر نهایی سازنده و صیانت کننده از آرمان های یک انقلاب چیست؟ عوامل ایجاد خیانت به آرمان های انقلاب توسط خود ملت انقلابی چیست؟ تفاوت ساختن با پرداختن در چیست؟ طرح شد.

در ادامه این نشست حجت الاسلام فرهاد داودی پور معاون پژوهش مدرسه علمیه امام رضا(ع) به جمع بندی مطالب ارائه شده پرداخت و گفت: گام نخست انقلاب، گام صیانت از آرمان های انقلاب و حفظ و تثبیت ماهیت انقلاب است.

وی افزود: عوامل خطر آفرین در حوزه صیانت از آرمان های یک انقلاب در دو دسته طبقه بندی می شود و آن دو دسته عبارت است از عواملی که معطوف به ماهیت آرمان با قطع نظر از آرمان گرایانه دارند. این عوامل ناشی از عدم جهان شمولی و برناخواسته بودن از فطرت انسانی است.

معاون پژوهش مدرسه علمیه امام رضا(ع) ادامه داد: دیگر عواملی است که معطوف به هزینه های صیانت از آرمانها هستند. از آن جا که صیانت از یک آرمان در گام نخست نیازمند پرداخت های هزینه هایی از سوی ملت انقلاب گر است در صورتی اگر پرداخت این هزینه ها اعم از هزینه هایی که از سوی دشمنان بیرونی انقلاب به انقلاب تحمیل می شود و هزینه هایی که ناشی از سختی ها و زحمات لازم برای جبران عقب ماندگی ها است، کوتاهی شود، گام صیانت از آرمان انقلاب به ثمر نمی رسد و ملتی که به انقلاب همت گمارده است، خود به دست خود به آٖرمان های آن خیانت می کند.

حجت الاسلام داودی پور با اشاره به گام دوم انقلاب، گفت: گام دوم انقلاب، گام سرمایه گذاری انقلاب است، در این گام سه پله خود سازی و جامعه پردازی و تمدن سازی باید طی شود.

لازم به ذکر است حدود، ثغور، لوازم و اقتضایات این سه پله در نشست های آتی مورد بررسی قرار خواهد گرفت./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات