۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۳
کد خبر: ۵۹۸۱۹۵
حجت الاسلام ابراهيمی:

اطمينان قلبی نشانه اهل ايمان است

اطمينان قلبی نشانه اهل ايمان است
استاد حوزه علميه گفت: یکی از راه های شناخت ایمان رسیدن به امن و ایمان الهی است و در واقع می توان آرامش را یکی از آثار ایمان برشمرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیمی معاون پژوهش موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ عصر امروز در حوزه علمیه دارالحکمه به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: یکی از روش های برداشت تفسیری، استفاده از روش تقابل است، تقابل انواعی دارد، تقابل کلمه، عبارت، آیه، سیاق و سوره از جمله انواع آن است.

وی با اشاره به معنای ایمان و گرایش به غیب اظهار کرد: ایمان و گرایش به غیب آن است که آنچه پناهگاه انسان است و انسان به آن پناه می برد باید ماحصلش ایجاد آرامش و اطمینان قلبی باشد.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: یکی از راه های شناخت ایمان رسیدن به امن و ایمان الهی است و در واقع می توان آرامش را یکی از آثار ایمان برشمرد.

حجت الاسلام ابراهیمی با اشاره به ملاکی دیگر در ارزش گذاری ایمان خاطرنشان کرد: کسی که ایمان ادعایی دارد، یکی از ملاک های تشخیص آن ابتلاء به مقوله ی بلا است که خود طبق تعابیر قرآنی مراتب متفاوتی دارد.

معاون پژوهش موسسه حوزوی تخصصی تبلیغ ضمن تشریح شباهت و تفاوت میان فتنه و بلا ابراز داشت: فتنه و بلا در مثال همچو سنگ و آهن و فلز ذوب کننده اند اما وجه تمایز آنها این است که بلا ضمن اشکار کردن ناخالصی ها آنها را جداسازی می کند اما فتنه ناخالصی ها را صرفا نشان می دهد.

وی با اشاره به حماسه پرشکوه ۲۲ بهمن اظهار کرد: یکی از مصادیق تاثیر گذاری عالم غیب حماسه ۲۲ بهمن است که با وجود تلاش دشمن، تاثیر غیب و نفوذ الهی در نفوس سبب بصیرت مردم و شکل گیری این حماسه شد.

استاد حوزه علمیه شهدا را ذخایر نظام و انقلاب دانست و گفت: شهدای جنگ تحمیلی و مدافعین حرم که جاوید عندالله هستند و به نحوی از جمله پروژه های مهندسی شده انقلاب بودند که دست عالم غیب تاثیرات آن را مورد توجه جامعه کرد./811/پ202/ب1

ارسال نظرات