۱۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲
کد خبر: ۵۹۶۶۲۹
حجت الاسلام والمسلمین فرزانه:

نباید عملکرد برخی مسؤولان را به پای انقلاب نوشت

نباید عملکرد برخی مسؤولان را به پای انقلاب نوشت
امام جمعه موقت مشهد با بیان اینکه نباید عملکرد برخی مسؤولان را به پای انقلاب نوشت، گفت: باید بین عملکرد مسؤولان و نظام تفاوت قائل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر فرزانه عصر امروز در دومین همایش  «انقلاب به روایت هنر» که در مسجد کرامت برگزار شد با بیان اینکه انسان بهترین موجود عالم خلقت است، گفت: خداوند می فرماید: «لقد خلقنا الانسان فی احسن تقویم» و پروردگار با اشاره به اینکه هر آنچه در زمین وجود دارد برای انسان خلق شده است، او را به عنوان برترین آفریده خود در خلقت معرفی می کند.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه انسان برای عالم ماده خلق نشده است افزود: نباید انسان فدای خلقت و مادیات شود و آنان انسان را تحت کنترل خود قرار دهند، بلکه این انسان است که باید کنترل مادیات را در دست گیرد و نگذارد دنیا بر دل او مسلط شود. چرا که در غیر این صورت او به هدفی که برای آن خلق شده است دست پیدا نمی کند.

وی هدف خلقت انسان را به فعلیت درآوردن استعداد های بالقوه او دانست و خاطر نشان کرد: استعداد های انسان بسیار فراوان اند و میتوان به دو نمونه ملموس آن که علم و هنر است اشاره کرد. اما باید دانست که این استعداد ها در هر شرایطی امکان به فعلیت رسیدن را ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه برای به فعلیت رسیدن استعداد های انسان نیاز به شرایط خاصی است، تصریح کرد: استعداد های بشر برای شکوفا شدن نیاز به زمینه دارند و این زمینه در یک کلام «نظام مقدس جمهوری اسلامی» است. هدف نظام اسلام ایجاد زمینه ای است تا انسان ها بتوانند در آن برای به فعلیت رساندن استعداد های خود از یکدیگر سبقت بگیرند.

امام جمعه موقت مشهد افزود: در یک نظام اسلامی تمام آنچه که انسان برای رشد و کمال خود به آن نیاز دارد موجود است و هرآنچه که در این راه برای او مضر است، از این نظام زدوده می شود.

وی تفاوت نهادن میان مسؤولان با نظام اسلامی را یکی از ضروریات ارزیابی نظام جمهوری اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: باید در ارزیابی عملکرد نظام جمهوری اسلامی بین عملکرد مسؤولان و خود نظام تفاوت قائل شد. همانطور که بسیاری از روحانیان تجسم اسلام نیستند، مسؤولان نیز تماما تجسم و آینه تمام نمای نظام جمهوری اسلامی نیز نیستند.

حجت الاسلام والمسلمین فرزانه با بیان اینکه شهدای نوجوان و جوان آینه و شکل تجسم یافته نظام و انقلاب اسلامی هستند، تصریح کرد: شهدا نمونه انسان های به کمال رسیده ای هستند که در این انقلاب پرورش یافتند و به همین دلیل امام خمینی(ره) می فرمایند که حفظ نظام جمهوری اسلامی از اوجب واجبات است.

امام جمعه موقت مشهد با اشاره به اینکه بدون نظام اسلامی امکان مسلمان زیستن وجود ندارد افزود: بدون حکومت اسلامی احکام دین پیاده شدنی نیست و اسلامی که حکومت ندارد، قدرت ندارد. اگر نظام اسلامی وجود نداشته باشد، انسان امکان تکامل را پیدا نمی کند.

وی شکست آمریکا در اعمال توطئه های فراوان علیه ایران را از مظاهر قدرت نظام اسلامی دانست و خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی امروزه به اعتراف همگان قدرت اول منطقه است. آمریکا در چهل سال گذشته به هیچ کدام از اهداف خود درباره ایران نرسیده و شکست های پی در پی سنگینی را تاکنون متحمل شده است و ان شاء الله در آینده نیز چنین خواهد بود./861/پ202/ب1

ارسال نظرات