۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۳
کد خبر: ۵۹۵۴۳۷
رییس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی چهلمین بهار انقلاب تشریح کرد؛

فعالیت ها و برنامه های بنیاد شهید در سالگرد پیروزی انقلاب + فیلم

فعالیت ها و برنامه های بنیاد شهید در سالگرد پیروزی انقلاب + فیلم
حجت الاسلام کاویانی راد گفت: تکریم گلزار شهدای اهل سنت و زرتشتی و تجدید میثاق با آرمان های امام و شهدا از جمله برنامه های بنیاد شهید در دهه فجر است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن کاویانی راد رییس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی امروز در نشست خبری که در محل شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، گفت: بنیاد شهید و امور ایثارگران در طول چهل ساله انقلاب به فعالیت‌های زیادی اشتغال داشته است.

وی افزود: از جمله این فعالیت می‌توان به برگزاری ۸۰ کنگره ملی و بین المللی برای تجلیل از شهدا و ایثارگران، بیش از ۶۸۸ هزار یادواره و مراسم مردمی، ۲۱ موزه در سطح کشور و نمایش آثار به جا مانده از شهدا و بیش از ۱۰۸۹ حسینیه شهید در سراسر کشور در عرصه فرهنگی اشاره کرد.

رییس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب ابراز داشت: همچنین نام گزاری بیش از ۵۰۰ هزار مکان، معبر، خیابان و کوچه به نام شهدای گرانقدر برای زنده نگه داشتن نام شهدا، فعالیت‌های قرآنی، آموزش و اعزام ۲۵۰۰ نفر از ایثارگران توانمند در عرصه تبلیغ برای تبیین ارزش‌های انقلابی، تقویت علمی فرزندان دانش آموز و دانشجوی ایثارگران از دیگر فعالیت‌های این بنیاد است؛ امروز مفتخریم که بیش از ۱۶۰ هزار دانشجوی فرزند ایثارگر مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه بیان داشت: خوشبختانه ۲۸۰۰ نفر از نخبگان ایثارگر در حمایت از ایثارگران در سطح هییت علمی دانشگاه و ۸ هزار نخبه از جامعه ایثارگری شناخته شده اند که در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و هنری مشغول خدمتند.

حجت الاسلام کاویانی راد ابراز داشت: امروز مفتخریم که نه تنها سازمان‌های مربوط بلکه آحاد خودجوش مردمی، ایثارگران این مرز و بوم را تکریم می‌کنند؛ بنیاد شهید و امور ایثارگران در عرصه درمان نیز سعی در توسعه بیمه خانواده‌های شهدا و ایثارگران دارد.

وی افزود: برگزاری کمیسیون‌های پزشکی برای جانبازان، طرح پایش سلامت جهت درمان، برگزاری اردو‌ها و سفر‌های سیاحتی و زیارتی برای این قشر، اعزام به عتبات، تولید آثار هنری فاخر، مسابقات و ورزش جانبازان، تولید سریال و مستند با موضوع ایثار و شهادت از دیگر برنامه‌ها در طول چهل سال پس از پیروزی انقلاب بوده است.

حجت الاسلام کاویانی راد با اشاره به برنامه‌های سال جاری اظهار داشت: برگزاری جشنواره فیلم ایثار، جشنواره تئار و نمایش‌های خیابانی، برگزاری اویل همایش متولیان حسینه‌های شاهد و ایثارگر، رونمایی از نرم افزار‌ها و سایت‌های مرتبط با ایثار و شهادت از جمله فعالیت‌هایی است که قرار است در سال جاری توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ویژه دهه فجر بیان داشت: همایش سراسری و یادواره‌ها در دهه فجر، تکریم مزار شهدا، میثاق با شهدا، تکریم گلزار شهدای اهل سنت و زرتشتی، برگزاری نمایشگاه در لاحه هلند با حضور جانبازان شیمیایی جشنواره جایزه ملی ایثار برای دانشجویان برتر، تجدید میثاق با آرمان‌های امام از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در دهه فجر است.

رییس کارگروه ایثار و شهادت ستاد مرکزی چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب در پایان خاطرنشان کرد: اولین کنگره ملی بزرگداشت شهدای امنیت، تجلیل و تکریم شهدای گمنام و شهدای ادیان توحیدی، یادواره شهدای عشایر از دیگر برنامه‌هایی است که در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به آن پرداخته خواهد شد./۹۶۹/پ202/ب1
تعداد بازدید : 2
محمدرضا محمودخانی
ارسال نظرات