۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۱
کد خبر: ۵۹۴۵۵۸
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی:

حوزویان باید پیشگام صیانت و بالندگی انقلاب و نظام اسلامی باشند

حوزویان باید پیشگام صیانت و بالندگی انقلاب و نظام اسلامی باشند
مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مولود حوزه است، گفت: اکنون هم حوزویان باید پیشگام صیانت و بالندگی نظام اسلامی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی، امروز در جمع طلاب استان، با اشاره به نقش طلاب و روحانیان در نظام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: روحانیت نقش اصلی و پیشگامی را در شکل‌گیری و پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در تثبیت نظام و دفاع از آن در عرصه‌هایی همچون دفاع مقدس داشته است.

وی با بیان اینکه این انقلاب تا حد زیادی حاصل و مولود حوزه‌های علمیه است، افزود: گواه این مدعا این است که در رأس رهبری این انقلاب مرجع تقلید بود، مراجع حاضر در ایران از پشتیبانان اصلی انقلاب بودند و روحانیت در صف اصلی حرکت این انقلاب بود.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی خطاب به طلاب و روحانیان گفت: ما نمی‌توانیم به‌عنوان روحانیت حدوثا در انقلاب نقش داشتیم؛ اما بقائا در انقلاب کاری نداریم، ازاین‌رو باید بپذیریم که روحانیت گره‌خورده و هم سرنوشت با این انقلاب است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی تصریح کرد: امام می‌فرمود اگر این انقلاب شکست بخورد اسلام سیلی می‌خورد و شاید نتواند تا صد سال بلند شود، به همین دلیل روشن است که این انقلاب با روحانیت پیوند خورده است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مولود حوزه و روحانیت است، خاطرنشان کرد: حوزه باید برای حفظ، صیانت و بالندگی این انقلاب تلاش کند و نقش تاریخی خود را در این راستا ایفا کند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خطاب به طلاب و اساتید حوزه علمیه استان، با تأکید بر اینکه در این زمینه باید تولید دانش کنیم، افزود: تولید علم با شعار درست نمی‌شود بلکه باید کمر همت بسته و تلاش کنیم.

وی با اشاره به ضرورت عمل‌گرا بودن و بهره‌گیری از علوم برای خدمت به دین و جامعه، گفت: از نگاه تشیع عالم دین جایگاه بسیار والایی داشته و میدان خدمت برای او وسیع و گسترده است، ازاین‌رو باید به اندازه نعمتی که خداوند به ما داده همت کنیم، چراکه این رسالت طلاب است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی افزود: بر این اساس کار طلبه تنها درس خواندن نیست، زیرا اگرچه تحصیل عمیق و تفقه در دین بسیار مهم است؛ اما این هرگز به آن معنا نیست که نسبت به نظام و حکومت بی‌تفاوت باشیم.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر گرامیداشت شایسته مراسم چهل‌سالگی انقلاب، اظهار کرد: در مراسم این ایام بار دیگر بر عهد و پیمانی که بسته‌ایم می‌مانیم و راه ولایت و بصیرت و دفاع از حریم و حرم را با تبعیت از علما و بزرگان دین و به‌ویژه رهبر را پاس می‌داریم تا راه بزرگی که این ملت آغاز کرده به مقصد و مقصود و ساحل نجات برسد./9314/پ310/ب1

هادی رحیمی
ارسال نظرات