۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
کد خبر: ۵۹۴۱۳۳
حجت الاسلام موسویان:

ولایتمداری تنها نسخه نجات انسان ها از یوغ مستکبران عالم است

ولایتمداری تنها نسخه نجات انسان ها از یوغ مستکبران عالم است
استاد حوزه علمیه ولایتمداری را تنها نسخه نجات انسان ها از یوغ مستکبران عالم دانست و گفت: ولایتمداری تنها در گرو تبعیت از فرامین الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام موسویان استاد حوزه علمیه، شب گذشته در هیات مکتب الرضا(ع)، گفت: روایت است همه مردم در معرض هلاکت و نابودی هستند غیر از عالمان، همچنین همه عالمان در معرض هلاکت و نابودی هستند غیر از عاملان و همینطور همه عاملان در معرض هلاکت و نابودی هستند غیر از کسانی که خالصانه برای خداوند عملی را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه همه اعمال انسان باید خالصانه برای خداوند باشد، ادامه داد: اخلاص دو رکن دارد که یکی از آنان تولی به اولیای الهی است.

حجت الاسلام موسویان حب اهل بیت(ع) سبب تحکیم و تقویت ولایتمداری انسان می شود، ابراز کرد: خداوند قلب انسان مومن را بارها و بارها مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد تا میزان ولایتمداری او مشخص شود و حضرت زهرا(س) نخستین کسی بودند که خداوند ایشان را مورد امتحان و آزمایش قرار دادند.

استاد حوزه علمیه عمل صالح را محکی برای میزان خلوص انسان ها بیان کرد و اظهار داشت: خداوند مدام ولایتمداری انسان را مورد امتحان و آزمایش قرار می دهد تا میزان خلوص آنان مشخص شود.

وی مراد از ولایتمداری را اتصال به خداوند و اهل بیت(ع) بیان کرد و گفت: معنای ولایت آن است که انسان در هر زمان و مکانی که قرار دارد بتواند اتصال خود با اهل بیت(ع) را برقرار کند برای مثال زمانی که انسان آب می نوشد و بر لبان تشنه امام حسین(ع) سلام  می دهد این خود از مصادیق اتصال است.

حجت الاسلام موسویان ادامه داد: ولایت پذیری یعنی زیر سلطه اهل بیت(ع) رفتن و خروج از یوغ سلطه مستکبران؛ بنابراین انسانی ولایتمدار است که همه اعمالش برای رضای خداوند انجام شود.

استاد حوزه علمیه مهمترین هدف شیطان را گمراه ساختن انسان ها بیان کرد و گفت: اگر انسان می خواهد از حملات شیطان در امان بماند و فریب او را نخورد باید در خیمه ولایت قرار بگیرد و ولایتمداری خویش را تقویت کند.

وی ادامه داد: ولایتمداری تنها در گرو تبعیت از فرامین الهی است انسانی می تواند ولایت پذیر باشد که دستورات الهی را بدون کم و کاستی اطاعت کند و انجام دهد./813/پ202/ب1

فاطمه علی آبادی
ارسال نظرات