۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۵
کد خبر: ۵۹۱۵۲۹

مشارکت چشمگیر مؤدیان زکات در استان قم

مشارکت چشمگیر مؤدیان زکات در استان قم
کمیته امداد استان قم با جمع‌آوری بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۳ میلیون تومان زکات در ۹ ماهه امسال حدود ۱۰۳ درصد از برنامه پیش‌بینی‌شده امسال را محقق کرده است.
به گزارش سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، حسن نوراللهی رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قم بابیان اینکه برنامه پیش‌بینی‌شده جمع‌آوری زکات کمیته امداد استان قم تا پایان سال ۲،۷ میلیارد تومان است گفت: بااینکه هنوز در ابتدای ماه دهم سال هستیم بیش از ۱۰۰ درصد تعهد این نهاد در جمع‌آوری زکات محقق شده است.

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه مشارکت مؤدیان در پرداخت زکات نسبت به سال قبل فوق‌العاده بود اظهار داشت: خوشبختانه مردم متدین استان قم طی این مدت ۲ میلیارد ۷۵۳ میلیون تومان زکات پرداخت کردند.

حسن نوراللهی بابیان اینکه جمع‌آوری ۲،۷ میلیارد تومان زکات تا پایان سال جاری در استان پیش‌بینی‌شده بود اضافه کرد: از بین بخش‌های استان قم اهالی جعفریه با مشارکت ۹۱۲ میلیون و ۴۶۵ میلیون تومانی بالاترین میزان زکات را به کمیته امداد پرداختند.

وی بابیان اینکه تقریباً نیمی از زکات جمع‌آوری‌شده در ۹ ماهه امسال صرف فقرا شده است تصریح کرد: مابقی آن در استان صرف پروژه‌های عام‌المنفعه مانند ساخت مساجد و حوزه علمیه در بخش‌ها و حفر چاه در یکی از روستا‌های محروم شده است. /۸۷۶/د101/س
ارسال نظرات