۳۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۹۰۷۶۸
امام جمعه تبریز:

شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران لازمه حل مشکلات مردم است

شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران لازمه حل مشکلات مردم است
حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم گفت: مدیران تکلیف‌گرا در نظام اسلامی سبب کاهش بداخلاقی‌های سیاسی در کشور می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به اعلام خبر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه در روزهای اخیر اظهار داشت: این امر نشان از شکست دیگر آمریکا در سوریه و خاورمیانه است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اعتراف مقامات غربی از سال ۲۰۰۳ نهاد اطلاعات آمریکا به دنبال ایجاد ناامنی در سوریه بود به طوری که در سال ۲۰۰۳ طبق طبقه‌بندی پنتاگون؛ سوریه دولتی سرکش و پشتیبان تروریست معرفی شد و جنگ با سوریه به عنوان بخشی از جنگ گسترده علیه ایران معرفی شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: آمریکا در ۱۳۸۹ با همدستی برخی از کشورهای غربی و عربی همچون سعودی و تروریست های النصره و داعش به دنبال راه‌اندازی جنگی خانمان‌سوز در سوریه بود تا با ساقط کردن دولت قانونی محور مقاومت را از بین ببرند؛ اما پس از ۷ سال، نه تنها اهداف آنان شکست خورد، بلکه حاکمیت دولت سوریه تثبیت شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به این‌که آمریکا با استقرار حدود ۲ هزار نیروی نظامی در سوریه تلاش داشت تا در تحولات کشور سوریه تاثیر گذاشته و به نفع تروریست‌ها حرکت کند، تصریح کرد: خروج نیروهای آمریکایی از خاک سوریه یک پیروزی بزرگ برای محور مقاومت بوده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با اشاره به فرازهایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان درس خارج فقه، اظهار داشت: معظم‌له تاکید کردند که مدیران در پذیرش مسؤولیت‌ها با نگاه تکلیف‌گرایی و توجه به امور اُخروی پیش بروند.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم با تأکید بر شایسته‌سالاری در انتخاب مدیران برای رسیدگی به امور مردم خاطرنشان کرد: قرار گرفتن افراد لایق در جایگاه‌های مهم و حساس باعث پیشرفت و آبادانی خواهد بود؛ از سوی دیگر اگر مسؤولی تکلیف‌گرا باشد، قصور مدیران در همه سطوح کمتر شده و امنیت ملی کشور افزایش می‌یابد.

امام جمعه تبریز با بیان این‌که انتخاب مدیران تکلیف‌گرا در نظام اسلامی موجب کاهش بداخلاقی‌های سیاسی می‌شود، افزود: مسؤولیت پذیری با نگاه اُخروی موجب رشد جامعه می‌شود؛ چراکه در مقابل پذیرش بدون توجه به مسوولیت اُخروی موجب عقب‌ماندگی جامعه و رشد پدیده‌های زشت در جامعه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث دی ماه سال 88 و سال گذشته یادآور شد: دشمن با سه هدف تغییر باور، رفتار و افکار مردم می‌خواست پایان انقلاب اسلامی را سال ۸۸ اعلام کند، که البته با بصیرت ولایی ملت توطئه دشمنان نقش بر آب شد.

حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم ادامه داد: رویکرد دشمن در سال ۸۸ پیش‌بینی کرده بود بر پایه چهار رکن از جمله سازش، جنگ، تغییر از درون و بازدارندگی ایران می تواند کشور را محدود کند، البته همین اهداف در حوادث دی ماه سال گذشته نیز در برخی از کشورهای کشور پیگیری شد که آن هم با آگاهی و هوشیاری مردم خنثی شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حادثه تلخ آتش‌سوزی  در یکی از مدارس شهر زاهدان، اظهار داشت: اگر در مدرسه زاهدان ۴ دختر معصوم فوت کردند، گویا در آذربایجان‌شرقی این اتفاق تلخ افتاده است که این همدردی فایده‌ای ندارد چراکه وقوع چنین حوادثی با قول‌های تکراری مسؤولان متولی امر همیشه همراه بوده است.

وی با اشاره به وعده های تکراری مسؤولان آموزش و پرورش در نبود وسایل گرمایشی نفتی در مدارس خاطرنشان کرد: کاری نکنید که اعتماد مردم به مسؤولان کم‌رنگ شود؛ مردم آذربایجان و تبریز با خانواده این دختران معصوم ابراز همدردی می‌کنند و امید دارند که این معضل به صورت کامل ریشه کن شود./935/پ202/ب1

ارسال نظرات