۱۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰
کد خبر: ۵۸۸۸۱۸
یادداشت؛

بسیجی آبادگر است

بسیج پدیده‌ای اجتماعی است که منحصر به یک جامعه ویژه با تفکری خاص نیست. هر چند که هر جامعه‌ای بسیج را در چارچوب ایدئولوژی خاص خود تعریف و تحلیل می‌کند.
حضور و سخنرانی رهبر انقلاب در همایش ده‌ها هزارنفری «خدمت بسیجیان» در ورزشگاه آزادی

به گزارش خبرگزاری رسا، بسیج پدیده‌ای اجتماعی است که منحصر به یک جامعه ویژه با تفکری خاص نیست. هر چند که هر جامعه‌ای بسیج را در چارچوب ایدئولوژی خاص خود تعریف و تحلیل می‌کند، اما شاخصه‌های کلی و مشترکی در جوامع وجود دارد که می‌تواند سطوح مختلفی از بسیج را مطرح و ارائه کند.

البته بسیج به معنای اسلامی آن نیز ویژگی‌های منحصربه فرد خود را داراست و می‌تواند در کنار مشخصه‌های کلی و مشترک بسیج مفهومی را شکل دهد. تشکیل بسیج در نظام جمهوری اسلامی ایران از برکات و الطاف جلیه خداوند تعالی بود که بر ملت عزیز و انقلاب اسلامی ایران ارزانی شد. در حوادث گوناگون پس از پیروزی انقلاب به خصوص جنگ تحمیلی نهاد‌ها و گروه‌های فراوانی با ایثار و خلوص و فداکاری و شهادت طلبی، کشور و انقلاب اسلامی را بیمه کردند. ولی در حقیقت اگر بخواهیم مصداق کاملی از ایثار و خلوص و فداکاری و عشق به ذات مقدس حق و اسلام ارائه دهیم، چه کسی سزاوارتر از بسیج و بسیجیان خواهند بود؟

هنوز آوای ملکوتی امام خمینی (ره) و بیان پر صلابت و استوار و دلنوازش، جان‌ها و دلهایمان را معطر و روشن می‌کند و روزنه‌ای به عالم ملکوت می‌گشاید تا در تار و پود این جهان نپیچیم و اوج و تعالی مسیر الی‌الله را به نظاره بنشینیم. آنجا که می‌فرمایند «من همواره به خلوص و صفای بسیجیان غبطه می‌خورم و از خدا می‌خواهم تا با بسیجیانم محشور گرداند، چراکه در این دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام».

در مکتب امام خمینی (ره) بسیجیان همان مجاهدانی‌اند که عرفان و حماسه را با هم درآمیخته و بسان خود او که افتخارش را به بسیجی بودن می‌دانست، مقصد خویش را لقای الهی برگزیده‌اند و چند صباحی درنگ در این دنیای فانی را عرصه جانبازی و جانفشانی و عشقبازی در راه حضرت حق می‌دانند. بسیج در منظر ملت ما یادآور جانفشانی‌ها، رشادت‌ها، از خود گذشتگی‌ها و فتوحات دلاور مردانی است که اقتدار و گمنامی را با هم در آمیختند و جمع اضداد را در زیباترین شکل و با ارزش‌ترین محتوا به نمایش گذاشتند. بسیج رمز اقتدار ملت ما در اوج تنهایی کشورمان بود و با هیمنه خود آنچنان رعبی در قلب و روح دشمنان ایجاد کرده بود که آن‌ها از نام و چهره و آرمان بسیج وحشت داشتند.

بسیج، انقلاب اسلامی را بیمه کرد و در برابر هجمه‌های بنیان برافکن استکبار جهانی و ضد انقلاب‌های داخلی در اوان پیروزی انقلاب با پایداری و استقامت از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی انقلاب جانانه دفاع کرد و پیروزمند بیرون آمد. روشن است که این انقلاب و این نهضت پر هیمنه، بدون در اختیار داشتن دلاور مردان و زنان بسیجی هرگز به پیروزی نمی‌رسید.

بسیجیان سلحشور ما با فرهنگ ولایت و عاشورا در دوران هشت سال دفاع مقدس ثابت کردند که بازوی پر توان ایران اسلامی در حمایت از ملت ایران و دستاورد‌های شکوهمند انقلاب اسلامی می‌باشد و توانستند به یاری حضرت حق، طلسم قدرت مستکبران جهانی را در هم بشکنند. امروزه نیز بسیج، رمز و راز تداوم انقلاب اسلامی و کشور و ملتمان و در یک کلام، اکسیر حیات آن است و بسیجیان نیز قدرتمندتر و آگاه‌تر و با بصیرت‌تر از هر زمان دیگری آماده حضور در همه عرصه‌های انقلاب می‌باشند گرچه امروزه متأسفانه بسیج و بسیجیان مورد کم لطفی و ناسپاسی و ناباوری مسئولان قرار گرفته‌اند، اما حضور بسیج در میدان‌های سازندگی و عرصه‌های فرهنگی و عرصه‌های علمی کشور ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که غفلت از آن، صدمات مهلکی و جبران ناپذیری بر حیات انقلاب و استقلال کشور وارد خواهد. بسیج در کار آباد کردن دنیاست ولی خود اهل دنیا نیست./۹۶۹//۱۰۲/خ

منبع: روزنامه جوان

ارسال نظرات