۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۲
کد خبر: ۵۸۷۳۲۶
مدیر مدرسه علمیه امام خمینی:

وحی الهی در فعل و قول پیامبر متجلی می‌شود

حجت الاسلام محسنی گفت: عملکرد، گفتار و رفتار رسول خدا منطبق بر وحی الهی است یعنی وحی الهی در فعل و قول حضرت رسول(ص) متجلی می‌شود.
حجت الاسلام محسنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عادل محسنی مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در کلاس تفسیر موضوعی نبوت در قرآن کریم که روز گذشته در این مدرسه علمیه برگزار شد، گفت: یکی از مسائل بسیار مهم در حوزه عقیدتی علاوه بر توحید مبحث نبوت است.

وی افزود: انسان افزون بر اعتقاد به ذات و وجود باری تعالی و توحید الهی باید معتقد باشد مسیر رسیدن به خداوند دین است و این راه نیاز به راهبر و راهنما دارد که از بشر و جامعه بشری دستگیری کند؛ ذات حق تعالی برای اینکه برنامه‌های زندگی بشر را در اختیار او قرار دهد باید از سوی انسان‌های کامل این وحی را انتقال دهد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ابراز داشت: بسیاری از آیات قرآن کریم نیز اشاره به موضوع نبوت دارند که وحی، قانون الهی و نبوت، راهنما و مجری این قوانین برای شکوفایی استعدادهای بشری است؛ از سنت‌های قطعی الهی در قرآن کریم ارسال رُسُل است.

وی در ادامه بیان داشت: خداوند متعال در آیه ۴۴ سوره مومنون در قرآن کریم به مسئله سنت ارسال رُسُل این‌گونه اشاره می‌کند که ما به صورت پی در پی رسولان را به سوی انسان‌ها می‌فرستیم که این ارسال رسل همراه با برنامه و متصل به منبع عظیم وحی الهی است.

حجت الاسلام محسنی اظهار داشت: انبیای الهی که مبلغان دستورات خداوند متعال هستند این دستورات را به طور مستقیم از ذات باری‌تعالی دریافت می‌کنند و به دنبال هدایت بشر و جامعه بشری هستند؛ اگر کسی به رسالت انبیای الهی ایمان دارد باید از ایشان اطاعت کند زیرا این بزرگواران مجریان وحی الهی و تبیین کننده تکلیف بشر برای فتح قله‌های کمال و جمال الهی هستند.

وی افزود: محتوای رسالت انبیا باید مبنای زندگی ما قرار بگیرد؛ در سوره مبارکه ابراهیم خداوند متعال می‌فرماید ما انبیای الهی را متناسب با فهم جمعیت مخاطبان ارسال کردیم؛ خداوند متعال تنها به کتاب و وحی قانع نبوده و لازم دانسته که یک تبیین کننده و مفسر، معانی ذکر الهی را با اصطلاحات قابل فهم بشری تفهیم کند.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ابراز داشت: کتاب الهی بدون تبیین و تفسیر رسول اکرم(ره)، مُجمَل است و کافی نخواهد بود؛ به طور مثال در قرآن کریم کیفیت نمازها ذکر نشده و پیامبر(ص) فرمودند نمازها را به این کیفیتی که من انجام می‌دهم شما نیز انجام دهید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عملکرد گفتار و رفتار رسول خدا منطبق بر وحی الهی است یعنی وحی الهی در فعل و قول حضرت رسول(ص) متجلی می‌شود؛ بنابراین وحی الهی قانون شکوفایی، هدایت، انسان شدن و تکامل جامعه بشری است؛ رسول الهی در تلقی، دریافت و ابلاغ وحی لازم بوده و شناخت رسول و وظایف او از دیدگاه قرآن ضروری است. /۹۶۹/پ602/ب1

ارسال نظرات