۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۵۸۶۲۰۲
مدیر حوزه علمیه خوزستان:

حوزه جامع میان عقلانیت و وحیانیت است

حجت الاسلام بهرام پور با بیان جایگاه علامه طباطبایی در حوزه، گفت: حوزه جمع بین عقلانیت و وحیانیت را بر عهده دارد و جمهوری اسلامی محصول چنین تجمعی است.
برگزاری همایش کشتار مردم اهواز «نماد حقوق بشر آمریکایی» در اهواز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام مسعود بهرام پور، مدیر حوزه علمیه خوزستان، ظهر امروز در مراسم بزرگداشت علامه طباطبایی با بیان اینکه پژوهش از عرصه های مهم و کلیدی در حوزه است، اظهار داشت: پژوهش از عرصه های مهم عصر حاضر و هر چه جلوتر برویم به این امر توجه بیشتری می شود.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه نیازهای اجتماعی، علمی، فرهنگی و بنیادین انسان با پژوهش های مختلف به منصه ظهور می رسد، عنوان داشت: پژوهش عرصه های باطن انسان را نشان می دهد و به واقع جایگاه بزرگ انسانی در مقایسه با سایر مخلوقات است.

این مقام مسؤول با بیان اینکه بشریت باید توجه ویژه ای به پژوهش داشته باشد، خاطرنشان کرد: پژوهش، امتیاز انسان در مقایسه با سایر موجودات است که روز به روز کارآمدتر و عاقلانه تر نمود می یابد در عین حال باید در کنار تهذیب، اخلاق، شایستگی های معنوی عرصه پژوهش را به ظهور برساند.

حجت الاسلام بهرام پور ادامه داد: حوزه در گسترش عرصه پژوهش سهیم است، حوزه جمع بین عقلانیت و وحیانیت را بر عهده دارد و جمهوری اسلامی محصول چنین تجمعی است.

وی با بیان اینکه عقلانیت محصول و نتیجه دین بوده و خردورزان به چنین مطلبی توجه نکردند، افزود: نظام اسلامی حرکت بین عقلانیت و وحیانیت را جمع کرد و هر چه جلوتر برویم بهره های فراوانی از چنین تجمعی به دست خواهیم آورد.

مدیر حوزه علمیه خوزستان با اشاره به اینکه حوزه های علمیه در جمع بین عقلانیت و وحیانیت مدیون علامه طباطبایی هستند، تصریح کرد: حوزه ها مفتخرند که به جای تقابل با چنین تجمعی در مسیر آن هستند و شاگردان علامه و فضلای حوزه چنین طریقی را ادامه می دهند.

این مقام مسؤول ابراز امیداوری کرد تا عقلانیت های جامعه بشری با دین، رنگ معنویت به خود گیرد و شاهد حکومت عدالت محور و دین پرور منجی عالم بشریت باشیم./9456/پ203/ب1

ارسال نظرات