۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۵۸۴۷۴۸
امام جمعه همدان مطرح کرد؛

ضرورت ترویج فرهنگ کتابخانی در کودکان

آیت الله طه محمدی گفت: میزان علم و دانش منوط به میزان مدرک اشخاص نیست بلکه میزان علم و دانش هرشخص بستگی به تعداد کتاب هایی است که مطالعه کرده است.
آیت الله طه محمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی امام جمعه همدان ظهر امروز در جمع اعضای ستاد برگزاری بیست و ششمین دوره بزرگداشت هفته کتاب، کتابخانی و کتابدار با اشاره به اهمیت مساله کتاب ابراز داشت: ابزارهای نوین نباید ما را از مطالعه و پرداختن به کتاب باز دارد.

وی در ادامه افزود: عشق به کتاب و تحصیل علم همواره باید در کودکان و نوجوانان درونی شده تا آن ها از آغاز با کتاب و کتابخانی همراه شوند.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان تصریح کرد: در سطح شهر همدان مساجد و حسینیه های بسیاری موجود است که هر یک می توانند به عنوان کتابخانه محلی استفاده شود.

وی تبیین کرد: ما باید در راستای فرهنگ کتاب و کتابخوانی دسترسی به عناوین و منابع مختلف را برای همگان آسان کرده تا آن ها بتوانند به خوبی نیاز خود را برطرف کرده و ارتباط خوبی با کتاب برقرار کنند.

امام جمعه همدان گفت: میزان علم و دانش منوط به میزان مدرک اشخاص نیست بلکه میزان علم و دانش هرشخص بستگی به تعداد کتاب هایی است که مطالعه کرده است.

وی خاطرنشان کرد: مدرک در دانشگاه ها نباید مانع از پرداختن دانشجوها از پرداختن به کتاب های غیر درسی شود، چرا که دانشجوها به عنوان اندیشه ورزان جامعه همواره باید نسبت به مسایل مختلف مطالعه داشته باشند.

آیت الله طه محمدی با اشاره به میزان سرانه مطالعه اظهار داشت: سرانه مطالعه در کشور ما که اسلامی بوده و مرتب در معارف ما به علم اندوزی و کسب علم تاکید داشته، نسبت به سایر کشورها بسیار کم است.

وی در پایان افزود: همگی در راستای درونی کردن ارزش کتاب و مطالعه باید جهادی عمل کرده تا به یاری خداوند جامعه ای عالم و بصیر نسبت به مسایل مختلف داشته باشیم./۹۷۹/پ203/ب1

ارسال نظرات