۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۴
کد خبر: ۵۸۳۵۲۸
اربعین تکرار حماسه و عرفان؛

اربعین حسینی میعادگاه اشک و خون است

اربعین حسینی میعادگاه اشک و خون است و حضور طلاب جوان و عالمان بزرگ جلوه‌ای ویژه به مراسم پیاده‌روی اربعین می‌دهد.
کربلا ۵ روز مانده به اربعین کربلا 
کربلا 
کربلا ۵ روز مانده به اربعین

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، هر اربعین حسینی، قاصد حماسه نامیرا، پیامدار استعلای ایمان، نشانهای از شکوه عشق، و برگ همیشه سبزی بر درخت هماره سرخ شهادت است. اربعین یک واژه نیست؛ کتابی قطور و پرماجراست. کتابی که گذر زمان و حادثههای زمین، هرگز نمیتواند نوشتههای آن را محو کند و البته کهنگی در آن راه ندارد. اربعین، هنرنامه مصور آرمان گرایی و حق یاوری است.

اربعین، نشانهای بر اعتلای دین و بالندگی زمزمه های دعا و تلاوت قرآن در شب عاشورای حسینی است. اربعین، صدای عدالت و صداقت، و شاخه های درخت آزادگی است که از خاک کربلا روییده وتا ژرفای روزها و روزگاران ریشه دوانیده است. اربعین، جویبار همیشه جاری و سرخ تاریخ، و جوشش چشمه های خون خداوند از چهار سوی عالَم است.

اربعین حسینی به عنوان یکی از شعائر مذهبی شیعه، همواره مورد توجه شیعیان بوده و زیارت امام حسین(ع) در این روز، از مستحبات به شمار میرود. به طوریکه همه ساله با حضور انبوه عاشقان سیدالشهدا(ع) در این روز، بزرگترین اجتماع انسانی در کربلای معلا شکل میگیرد.

این مراسم که هر سال باشکوهتر از سال پیش برگزار میشود، افزون بر نزدیک کردن قلوب شیعیان و جلب توجه جهانیان به مذهب تشیع، همواره با هجوم وحشیانه دشمنان متعصب فرهنگ شیعی رو به رو بوده است؛ به طوریکه بارها در کربلا و دیگر نقاط جهان، مراسم اربعین سالار شهیدان را به خاک و خون کشیدهاند. حملات نیروهای حکومتی در زمان حاکمیت حزب بعث و اقدامات تروریستی تکفیریها پس از آن، که به شهادت زائران بسیاری انجامید، از آن جملهاند.

حضور پرشور طلاب جوان، روحانیون، عالمان بزرگ و استادان برجسته، حتی مراجع تقلید حوزه علمیه نجف در مراسم پیاده روی اربعین، جلوه‌ای ویژه به این مراسم بزرگ بخشیده است. البته این مراسم اختصاص به روز اربعین ندارد و معمولاً به مناسبت اول و نیمه رجب، نیمه شعبان و روز عرفه (که روز زیارت مخصوص امام حسین(ع) است) نیز انجام می شود. اما در ایام اربعین، از شکوه و عظمت ویژه ای برخوردار است.

سفر زیارت اربعین از نجف به سمت کربلا یک سفر فوقالعاده معنوی است که هر کس که میخواهد شهود بسیاری از مراتب عالی معنویت را درک کند، باید در بین جمعیت انبوه زائرین اربعین حضور پیدا کند./۹۷۹/پ۲۰۴/ق

ارسال نظرات