۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۵۸۲۵۳۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

محرم و صفر بهترین فرصت برای تبیین سبک زندگی اهل بیت است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: برگزاری مراسم عزاداری محرم و صفر در جامعه بهترین فرصت برای تبیین سبک و سیره زندگی اهل بیت(ع) در میان مردم است.
حجت الاسلام خادمی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی استان، با اشاره به رصد و نظارت بر فعالیت‌های هیئات مذهبی در محرم سال جاری، اظهار کرد: هدف از رصد برنامه‌های فرهنگی و عزاداری شناسایی نقاط ضعف و قوت این برنامه در سطح استان است.

وی افزود: برنامه‌های فرهنگی و عزاداری مختلف و پرشماری در سطح استان در حال برگزاری بوده و رصد برنامه‌های فرهنگی و عزاداری در ماه محرم و صفر یکی از برنامه‌های نهاد تبلیغات اسلامی است که با برنامه‌ریزی‌های لازم، گروهی متشکل از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، مدیرکل دادگستری، فرماندهی انتظامی استان و شهرستان، دادستان بجنورد، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی استان و سایر مسؤولان استانی تشکیل شده و برای شرکت در مراسم‌ها و همچنین رصد برنامه‌های فرهنگی در هیئت‌ها حضور پیدا می‌کنند.

وی تصریح کرد: حضور نهادهای مختلف اجرایی و قضایی و بیان آسیب‌های موجود در جامعه از زوایای مختلف توسط آنان در میان مردم نقش زیادی در کاهش و جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی و همچنین آسیب‌هایی که در عزاداری‌ها وجود دارد ایفا می‌کند؛ ازاین‌رو رصد برنامه‌های فرهنگی و عزاداری از اهمیت بالایی برخوردار است.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: سخنرانی نماینده ولی فقیه در جمع مردم به‌ویژه جوانان می‌تواند اثرگذار باشد؛ چراکه انعکاس منویات مقام معظم رهبری در جامعه را به همراه دارد.

وی تصریح کرد: با شناسایی نقاط ضعف و قوت برگزاری برنامه‌های فرهنگی در جامعه، بهتر از گذشته می‌توان در راستای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی قدم برداشت؛ چراکه کار فرهنگی با توجه هجمه‌های بی‌شمار دشمنان انقلاب اسلامی نیاز به به‌روز شدن و ارتقا دارد.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری محرم در جامعه فرصت خوبی برای تبیین سبک و سیره زندگی اهل بیت (ع) در میان مردم است، افزود: باید از فرصت ماه محرم و صفر بیشترین استفاده را برای ارتقای بعد معنوی جامعه ببریم./9314//۲۰۳/خ

ارسال نظرات