۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۵۸۱۹۱۷
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

مدیر و اساتید نقش محوری در شکل گیری اخلاقی طلاب دارند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که مدیران و اساتید به دلیل ارتباط مستمر با طلاب در شکل گیری اخلاقی طلاب نقش محوری را دارند، گفت: رفتار، اخلاق و اعمال مسؤولان یک مدرسه درس عملی اخلاقی برای طلاب جوان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.
امام جمعه نوشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام والمسلمین محمود مشایخ، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در جمع اساتید و طلاب مدرسه علمیه شهید بهشتی(ره) نوشهر بر ضرورت تعامل بیشتر اساتید با طلاب تأکید کرد و گفت: مدیران و اساتید الگوهای عملی مناسبی برای طلاب پایه های ابتدایی هستند.

وی با بیان این که مدیران و اساتید به دلیل ارتباط مستمر با طلاب در شکل گیری اخلاقی طلاب نقش محوری را دارند، افزود: رفتار، اخلاق و اعمال مسؤولان یک مدرسه درس عملی اخلاقی برای طلاب جوان است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که اساتید باید با ارتباط سازنده حرف های طلبه را بشنوند، خاطرنشان کرد: نباید بگذاریم طلاب مسائل و مشکلات خود را برای دیگران مطرح کنند بلکه باید یک طلبه استاد و مدیر مدرسه را امین خود بداند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که طلاب امانت هایی هستند که خانواده ها برای آموختن علم دین در اختیار حوزه های علمیه قرار داده اند، تصریح کرد: پس لزوم دارد در برخورد با طلاب رفتار پدرانه ای داشته باشیم تا یک اعتماد و اطمینان دو سویه میان مدیر و استاد با طلبه ایجاد شود.

حجت الاسلام مشایخ با اشاره به این که هر چه تعامل میان استاد و طلبه بیشتر باشد به طور حتم آثار و برکات آن در بعد علمی و اخلاقی بیشتر نمایان می شود، تصریح کرد: باید رابطه استاد و طلبه از یک ارتباط استاد شاگردی خشک تبدیل به یک ارتباط سازنده و دوسویه شود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران بر ضرورت عمق بخشی به ارتباط میان استاد و شاگرد در حوزه تأکید کرد و گفت: این شیوه تعامل و ارتباط با طلبه در رشد علمی و معنوی طلاب نقش بسیار مهمی ایفا می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مشایخ با تأکید بر این که اساتید حوزه هیچ گاه از بیان مسائل معنوی و اخلاقی در کلاس های درس غافل نشوند، خاطرنشان کرد: یک استاد در کنار مسائل آموزشی باید توجه به مباحث اخلاقی و معنوی طلبه را نیز در دستور کار خود قرار دهد.

وی با بیان این که اساتید حوزه باید به طور جدی تغییرات علمی و اخلاقی طلاب را مورد رصد قرار دهند، تصریح کرد: نباید نقاط ضعف یک طلبه در این دو بعد از دید استاد پنهان بماند بلکه باید با شناسایی به موقع نقاط ضعف در جهت اصلاح و ترمیم آن اقدام کند./۹۵۰/پ203/ب1

ارسال نظرات