۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۵۸۱۴۵۶
آيت الله نمازي:

جناح هاي سياسي اختلاف ها را كنار گذاشته و با هم متحد باشند

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: گروه ها و جناح هاي سياسي بايد اختلاف ها را گنار گذاشته و با الگو قراردادن تفكر عاشورا و كربلا براي مقابله با دشمن با يكديگر متحد و همراه باشند.
آيت الله نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي پيش از ظهر امروز در ديدار رييس و معاونين دانشگاه آزاد اسلامي كاشان، مكتب شناسي قيام عاشورا و كربلا را نيازمند كار علمي دانست و گفت: فلسفه هجرت امام حسين(ع) از مدينه به مكه و از مكه به عراق و قيام عاشورا و كربلا بايد با كار علمي براي نسل جوان بيان شود.

وي افزود: برخلاف برخي كه تصور مي كنند واقعه عاشورا و كربلا يك حادثه صرف تاريخي است، عاشورا و كربلا يك مكتب و يك دانشگاه با مواد درسي خاصي است كه بررسي و تحقيقاتي كه انجام داده ام توانسته ام حدود 24 پيام را از زيارت عاشورا استخراج كنم.

آيت الله نمازي در ادامه با تأكيد بر اينكه همه آنهايي‌ كه بر محور ولايت حركت مي كنند بايد با هم متحد و همراه باشند، اظهار داشت: در بين پيروان مكتب توحيدي كربلا و عاشورا، گروه ها و جناح هاي سياسي نبايد كوچكترين اختلاف و شكافي وجود داشته باشد.

وي ادامه داد: گروه ها و جناح هاي سياسي بايد اختلاف ها را گنار گذاشته و با الگو قراردادن تفكر عاشورا و كربلا براي مقابله با دشمن با يكديگر متحد و همراه باشند.

نماينده ولي فقيه در كاشان در ادامه كار تربيت و آموزش نونهالان و نوجوانان در مقاطع تحصيلي ابتدايي و دبيرستان را سخت تر از آموزش جوانان در مراكز علمي و دانشگاهي دانست و عنوان كرد: نونهالان و نوجوانان به دليل روحيه لطيفي كه دارند به لحاظ روحي و عاطفي به شدت حساس هستند.

وي با اشاره به اينكه آموزش بچه ها تنها صرف رياضي و فرمول هاي رياضي نيست، اظهار داشت: آموزش و فضاهاي آموزشي براي بچه ها به ويژه دانش آموزان مقطع ابتدايي به مانند فضاي خانه بايد جذاب و پر جاذبه باشد.

به گفته وي، فراهم شدن چنين فضاي با جاذبه و جذابي براي دانش آموزان بر عهده معلمان است تا بتوانند دانش آموز گريزپاي از مدرسه را جذب مدرسه كنند.

آيت الله نمازي همچنين برگزاري كلاس هاي روانشناسي و روانكاوي براي نسل نوجوان را حائز اهيمت دانست و با اشاره به اينكه با نوجوانان بايد با مهر و محبت رفتار كرد، گفت: تعليم و تربيت نسل نوجوان به مراتب حساس تر و سخت تر از نسل جوان است و هرگونه تندي و خشونت مي تواند آثار سوء به همراه داشته باشد.

در ادامه حسين زينلي رييس دانشگاه آزاد اسلامي كاشان با ارائه گزارشي از فعاليت هاي علمي و فرهنگي در اين دانشگاه، برگزاري زيارت عاشور، برنامه هاي قرآن محوري، جلسات آموزشي روخواني و تفسيرقرآن ويژه كارمندان و اساتيد، جشنواره روح و ريحان براي سومين سال متوالي، حفظ و قرائت قرآن، فعاليت هاي فرهنگي براي دانشجويان خوابگاهي و برگزاري كرسي هاي آزاد انديشي را ازجمله فعاليت هاي دانشگاه آزاد اسلامي كاشان برشمرد./1307/پ203/ب1

ارسال نظرات