۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۸۱۱۳۸
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

مال حرام مانع فیوضات الهی است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مال حرام مانع فیوضات الهی است، گفت: خداوند ار حرام خواری متنفر است.
انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین انصاریان استاد حوزه علمیه، امروز در حسینیه هدایت گفت: پیامبراکرم(ص) فرمودند: هرگاه خداوند عاشق بنده‌ای شود راه او را به سوی ۸ خصلت باز می‌کند و این نشان از محبت خداوند به انسان دارد؛ لازم است انسان درباره محبت معبود به عبد آگاهی کسب کند که اولین گام در این مهم شناخت موانع در مسیر کسب محبت است.

وی با بیان اینکه انسان باید بداند چه عاملی سبب نفرت و خشم خداوند می‌شود، ادامه داد: زمانی که انسان مورد خشم و ‌نفرت خداوند قرار می‌گیرد درب همه فیوضات الهی به روی او بسته می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید براینکه انسان باید از کسب مال حرام اجتناب کند، اظهار داشت: عبد واقعی از هر گونه مال و فعل حرامی اجتناب می‌کند و رغبتی به انجام فعل و کسب مال حرام ندارد همچنین حیا از دیگر ویژگی‌های عبد واقعی به شمار می‌رود.

استاد حوزه علمیه حسن خلق را از دیگر ویژگی‌های مومنان واقعی برشمرد و گفت: عبادالرحمان چون اوصاف انبیا و اولیای الهی را کسب می‌کنند محبوب خداوند می‌شوند. انسان باید همه خصوصیات و ویژگی‌هایی که خداوند از آنها نفرت دارد از خود دور کند تا شاهد طلوع محبت الهی در وجودش باشد.

وی با بیان اینکه عبادالرحمان با چشم دل حقایق الهیه را می‌نگرند و از دام‌های شیطان اجتناب می‌کنند، عنوان کرد: شیطان دام‌های فراوانی در مسیر بندگی خداوند ایجاد می‌کند تا از این طریق انسان را گمراه و جهنمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان ادامه داد: برای آنکه انسان دچار دام شیطان نشود باید از دستورات الهی اطاعت کند.

استاد حوزه علمیه با استناد به آیات الهی مبنی براینکه انسان حق ندارد شیطان را به سرپرستی خود انتخاب کند، گفت: اگر انسان از شیطان اطاعت کند همه سرمایه‌های وجودی خود را از دست می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز بیشتر مردم جهان در حال خسارت و زیان هستند چرا که بسیار از خداوند فاصله دارند بنابراین انسان باید از چیزی که بین خدا و او فاصله ایجاد می‌کند، اجتناب کند./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات