۱۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵
کد خبر: ۵۸۰۷۳۴
آیت الله علوی گرگانی:

ملت ایران در شرایط سخت اقتصادی حامی یکدیگر باشند

حضرت آیت الله علوی گرگانی با اشاره به توطئه های اقتصادی دشمن، از مردم خواست که در شرایط سخت موجود حامی یکدیگر باشند تا فضاهای کاذب در کشور ایجاد نشود.
حضرت آیت الله علوی گرگانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی ظهر امروز در دیدار جمعی از اساتید و اعضای مؤسسه آینده روشن با اشاره به اهمیت روشنگری در زمینه مهدویت اظهار داشت: متأسفانه مسأله وجود امام زمان(عج) در جامعه امروز مورد غفلت قرار گرفته است و اگر بتوان این مسأله را در جامعه احیا کرد، مردم درمی‌یابند که وجود مقدس حضرت بقیه الله(عج) دنیا را نگهداری و زمینه را برای مردم مساعد می‌کند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خطاب به اعضای مؤسسه آینده روشن بیان کرد: خداوند زعامت و این منصب بزرگ را در اختیار شما قرار داده است که بتوانید در حوزه مسأله وجود حضرت را تبیین کنید تا جامعه آثار خوب آن را مشاهده کند.

وی با اشاره به آیه 55 سوره نور گفت: خداوند به نیکوکاران و مؤمنان وعده داده است که آنها را امر خلافت و جانشینی در زمین دهد که آینده در دستان آنها باشد و تمام امکانات را در اختیار آنها قرار دهد.

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این‌که امروزه همه جامعه در حال تردید و تحیر هستند، گفت: امروز باید در جامعه حالت تأمین و اطمینان پابرجا باشد تا مردم از آینده خود مطمئن باشند.

وی با اشاره به روایتی از حضرت سجاد(ع) درباره صفات امام زمان(عج) بیان کرد: خداوند به حضرت بقیه الله(ع) هفت سنت از حضرات آدم، نوح، ابراهیم، موسی، عیسی، ایوب و رسول‌الله(ص) داده است.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ادامه داد: طول عمر، سنت حضرت آدم و نوح، خفای ولادت سنت حضرت ابراهیم، غیبت از مردم سنت حضرت موسی، اختلاف در وجود حضرت سنت حضرت عیسی، فرج بعد از سختی، سنت حضرت ایوب و اخذ بالسیف نیز سنتی است که از جد ایشان، رسول‌الله(ص) به ایشان عطا شده است.

وی افزود: حکمت جریان غیبت امام دوازدهم بعد از ظهور و تشریف‌فرمایی ایشان بر مردم آشکار می‌شود و شاید یکی از مصادیق آن، آیه 141 سوره آل عمران باشد که اهل ایمان از هر عیبی پاک و کافران نیز نابود شوند، چراکه باید تردید کسانی که دائما در شک هستند، برطرف شود.

حضرت آیت الله علوی گرگانی خطاب به اعضای مؤسسه آینده روشن تأکید کرد: بدون وجود حضرت امام زمان(عج) که قطب عالم امکان هستند، دنیا بی معنا خواهد بود، شما باید این امر را با برهان، ادله و بیانات شیرین در جامعه نهادینه شود.

وی با بیان اینکه حضرات ائمه معصومین(ع) از مؤمنان خواسته‌اند که در هر عصر و زمانی بایستی نکات و مسائل زمانی را در نظر داشته و به اهل ایمان تذکر دهند، گفت: یکی از مسائلی که امروز به آن مبتلا بوده و باید دست ملت را بگیریم، مسأله معاش، مشکلات اقتصادی کشور و گرفتاری جامعه به احتکار است که متأسفانه‌ عده‌ای به آن مبتلا شده‌اند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به توطئه های اقتصادی دشمن افزود: از ملت ایران تقاضا داریم که در این شرایط سخت اقتصادی، یکدیگر را حمایت کرده تا قحطی کاذب به وجود نیاید، آرامش مردم حفظ شود و خدا را فراموش نکنند./876/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات