۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
کد خبر: ۵۸۰۳۸۱
مسؤول مدرسه علمیه امام صادق بهشهر:

دفاع از کیان اسلام و انقلاب رسالت امروز حوزه های علمیه است

مسؤول مدرسه علمیه امم صادق(ع) بهشهر با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مرکز نشر و گسترش معارف دینی بودند، گفت: امروز دفاع و حراست از کیان اسلام و انقلاب بر عهده حوزه های علمیه و حوزویان است.
دیدار مسؤولان با امام جمعه بهشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام سید عربعلی جباری، مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه خواهران این شهرستان با اشاره به آغاز سال تحصیلی جدید حوزه بر ضرورت بهره گیری حداکثری طلاب از فرصت های به وجود آمده در جهت علم آموزی تأکید کرد و با بیان این که حوزه علمیه خواهران یکی از برکات ارزشمند انقلاب اسلامی است، گفت: امروز در سایه حضور این مدارس علمیه بانوان علاقه مند بسیاری در این مراکز علمی مشغول تحصیل علم دین هستند.

حجت الاسلام جباری با بیان این که بیش از نیمی از جمعیت کشورمان را بانوان تشکیل می دهند، خاطرنشان کرد: تأمین نیازهای دینی و معنوی این قشر اثرگذار جامعه امری مهم و حائز اهمیت است که امروز بر عهده خواهران طلبه و حوزوی است.

امام جمعه بهشهر همچنین در ادامه با اشاره به این که امروز مدارس علمیه خواهران در بسیاری از شهرها فعال است، افزود: تلاش های علمی، آموزشی و پژوهشی خواهران طلبه نیز بسیار امیدوار کننده است.

حجت الاسلام جباری با بیان این که حوزه های علمیه در طول تاریخ مرکز نشر و گسترش معارف دینی بودند، گفت: امروز دفاع و حراست از کیان اسلام و انقلاب بر عهده حوزه های علمیه و حوزویان است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که خواهران طلبه باید به گونه ای درس بخوانند تا بتوانند به نیازهای معنوی و شرعی این قشر پاسخ مستدل و قانع کننده دهند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با فعالیت مناسب خواهران فارغ التحصیل حوزه در جامعه، حضور برخی افراد غیرکارشناس در جامعه نیز کمرنگ شده است.

مسؤول مدرسه علمیه امام صادق(ع) بهشهر در ادامه از حضرت فاطمه(س) و حضرت زینب(س) به عنوان دو الگوی ارزشمند خواهران طلبه یاد کرد و گفت: باید زندگی به سبک زهرایی و زینبی برای بانوان الگو باشد.

حجت الاسلام جباری با بیان این که خواهران طلبه باید مروج اخلاق و سبک زندگی فاطمی در جامعه اسلامی باشند، خاطرنشان کرد: متأسفانه امروز یکی از مهم ترین ضعف های جامعه دینی فاصله گرفتن از معارف اهل بیت(ع) و ارزش های دینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که مدارس علمیه باید رسالتی که امروز بر عهده آنها قرار داده شده یعنی ترویج دین و معارف الهی به نحو مطلوب و شایسته انجام دهند، افزود: طلاب خواهر باید با ترویج صحیح و اثرگذار معارف دینی، مانع از نفوذ جریان های مخرب و انحرافی در میان این قشر شوند./۹۵۰/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات