۰۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۵۸۰۱۸۲
آیت الله مقتدایی:

دشمن به دنبال فضاسازی علیه حوزه علمیه است

آيت الله مقتدایی گفت: دشمنان در تلاش هستند تا نقطه ضعفی در حوزه علمیه پیدا کرده، آن را برجسته کنند و سبب دلسردی جامعه و حتی طلاب نسبت به حوزه علمیه و دستاوردهایی آن شوند.
آیت الله مقتدایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله مرتضی مقتدایی، نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در آیین افتتاحیه سال تحصیلی جدید حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، ضمن تبریک به طلاب جدیدالورود، گفت: در حقیقت هرکدام از شما می‌توانست به دانشگاه برود و خدمات دیگری داشته باشد، حتی پزشک شود و به جامعه خدمت کند و خود را بهشتی کند.

وی ادامه داد: تفاوت تحصیل در حوزه علمیه و تحصیل در دانشگاه در این نیست که شخص می‌تواند بهشتی بشود، بلکه مسأله اینجا است که یک طلبه اگر خوب درس بخواند می‌تواند یک عالمه دینی شود، به علوم ائمه معصومین(ع) آگاه شود و این موضوع بسیار مهمی است که انسان در راه کسب معارف اهل بیت(ع) و نشر و ترویج آن در جامعه گام بردارد.

آیت الله مقتدایی با بیان احادیثی در شأن و منزلت طلاب علوم دینی و کسانی که در مسیر فراگیری معارف اهل بیت(ع) قدم می‌گذارند، اظهار کرد: در روایات به شأن و منزلت طالب علم بسیار اشاره شده است که منظور علم دین و معارف اهل بیت(ع) است. بهترین و با فضلیت‌ترین کاری که انسان می‌تواند انجام دهد کسب علم دین و نشر معارف اهل بیت(ع) است.

دبیر دوم شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه حضور در حوزه علمیه توفیق لازم دارد و ممکن است پاداش عمل خیری باشد که والدین یا یکی از نیاکان اشخاص انجام داده باشند، تصریح کرد: کسی که در حوزه علمیه باشد، درس دین بخواند و عالم دینی شود محبوب خداوند خواهد بود، به همین دلیل است که حضور در حوزه علمیه برای هرکسی فراهم نمی‌شود و این توفیق نصیب هرکسی نخواهد شد.

وی با اشاره به تبلیغات منفی دشمن در فضای مجازی علیه حوزه‌های علمیه و روحانیت، خاطرنشان کرد: دشمنان در تلاش هستند تا نقطه ضعفی در حوزه علمیه پیدا کرده، آن را برجسته کنند و موجب دلسردی جامعه و حتی طلاب نسبت به حوزه علمیه و دستاوردهای آن شوند.

نایب رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با تأکید بر اهمیت نقش آفرینی عالمان دینی در هدایت مردم به مسیر دین، گفت: عالم دین نباید دچار انحطاط و انحراف شود، اگر یک زمانی عالمی دچار انحراف شده و از مسیر حق و حقیقت و مسیر دین خدا خارج شود مصیبت بزرگی به بار خواهد آورد و به همین دلیل است که طلاب باید اهل مراقبت و تقوا و دقت در امور مختلف باشند./1304/پ203/ب1

ارسال نظرات