۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
کد خبر: ۵۷۹۸۶۲
مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری:

کادرسازی برای انقلاب مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه است

حجت الاسلام رحمانی، کادرسازی برای انقلاب را مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه برشمرد و گفت: ارتقاء سطح علمی و اخلاقی طلاب باید مهمترین اولویت مدارس علمیه استان در سال جاری باشد.
یدالله رحمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام یدالله رحمانی، مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، صبح امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مدرسه علمیه فاطمیه شهرکرد که با حضور طلاب، اساتید و کادر این مدرسه برگزار شد، با بیان اینکه مدرک گرایی یکی از مهمترین آفتهای امروز کشور است، اظهار کرد: کشور به شدت نیازمند نیروهای متعهد و متخصص است که این مهم با مدرک گرایی محقق نمی شود.

وی تربیت نیروهای انقلابی و متعهد را ضروری دانست و افزود: به یقین حوزه های علمیه متولی تربیت نیروهای در تراز انقلاب اسلامی هستند که نیاز امروز کشور است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری، کادرسازی برای انقلاب را مهمترین رسالت امروز حوزه های علمیه برشمرد و خاطرنشان کرد: همه تلاش ما در حوزه های علمیه خواهران این است که طلابی مهذب و با اخلاق با مدارج بالای علمی تحویل جامعه دهیم که به لطف الهی در سال های گذشته در این راستا بسیار موفق عمل کرده ایم.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از یک هزار طلبه خواهر در استان در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: تاکنون بیش از 700 طلبه از مدارس علمیه خواهران استان در سطح عمومی و تخصصی فارغ التحصیل شده اند که در جای خود بی سابقه است.

وی با اشاره به اینکه مدیریت این استان به صورت رسمی از سال 90 راه اندازی شده است، ابراز کرد: در سال 90 استان دارای 4 مدرسه علمیه خواهران در شهرستان های شهرکرد، فارسان، لردگان و بروجن بود اما امروز این استان دارای 8 مدرسه علمیه خواهران سطح عمومی و یک مرکز تخصصی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه ارتقاء سطح علمی و اخلاقی طلاب باید مهمترین اولویت مدارس علمیه استان در سال جاری باشد، گفت: طلبه‌ بايد در كسب دانش كوشا، اهل دعا و نيايش باشد و گمان نكند كه دعا و نيايش مزاحم درس خواندن اوست چراكه دعا خواندن، آمادگی نفس را برای پذيرش بيشتر می ‌كند.

حجت الاسلام رحمانی با بیان اینکه داشتن فهم زمان مهمترین نیاز امروز طلاب است، خاطرنشان کرد: کسی که به روز نباشد و بخواهد مانند گذشته به تبلیغ دین بپردازد، نه تنها موفق نمی شود بلکه مايه ننگ و صدمه به دين نیز می شود./9457//۲۰۳/خ

ارسال نظرات