۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۷
کد خبر: ۵۷۸۱۷۳
حجت الاسلام والمسلمین عالی:

غرب با تبلیغ خشونت و هرزگی هویت جوانان را نشانه رفته است

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه دجال یک جریان فرهنگی فاسد است، گفت: خاستگاه این جریان فاسد غرب است که با تبلیغ دو عنصر خشونت و هرزگی هویت دینی مسلمانان را نشانه رفته است.
مسعود عالی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عالی استاد حوزه علمیه، عصر دوشنبه در مراسمی که به مناسبت ایام شهادتی سیدسالار شهیدان اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفای ایشان که در هیات رایةالعباس(ع) برگزار شد، گفت: خداوند مقدرات را به مصالح انسان رقم می‌زند.

وی افزود: انسان در عرصه‌های مختلف زندگی و در مواجهه با سختی‌ها به بن بست برسد اما خداوند هرگز در هیچ اموری به بن بست نمی‌رسد و حلال همه مشکلات حضرت حق است.

حجت الاسلام والمسلمین عالی درباره عظمت فوق العاده حضرت علی‌اکبر(ع)، ابراز کرد: حضرت علی‌اکبر(ع) بهترین الگوی جوان برای جوانان به شمار می‌روند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه جوان اهل محافظه کاری نیستند چون تعلق خاطر ندارند، اظهار داشت: شاید جوان امروزی نسبت به پند و نصیحت کم حوصله باشد اما در میدان عمل و اقدام پیشتاز و شجاع بوده و اهل ریسک و خطر است.

وی با اشاره به اینکه در نهضت‌ها و قیام‌های انبیا و اولیای الهی اغلب جوانان حضور داشتند و کمک می‌کردند، گفت: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: در آغاز بعثت زمانی که مردم را به حق دعوت می‌کردم جوانان از اسلام حمایت می‌کردند اما پیرترها اغلب معاند می‌شدند و در مقابل من می‌ایستادند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) و اهل بیت(ع) بسیار به جوانان اعتماد می‌کردند و به آنان میدان می‌دادند به حدی که بارها جوانان را برای تبلیغ دین مامور می‌کردند تا مردم مناطق مختلف را به اسلام دعوت کنند.

استاد حوزه علمیه اضافه کرد: اسامه بن زید 18 سال سن داشتند که پیامبراکرم(ص) او را به عنوان فرمانده سپاه معین کردند و دستور دادند تا با قدرتمندترین لشگر جهان مبارزه کند. اهل بیت(ع) حتی جوانانی را که به ظاهر متفاوت بودند از خود ترد نمی‌کردند.

وی با بیان اینکه جوانان در پیروزی انقلاب اسلامی حضوری پررنگ داشتند، گفت: در دوران دفاع مقدس اغلب فرمانده‌ها از جوانان بودند و چند لشکر را اداره می‌کردند طبق صریح روایات؛ بیشتر فرمانده‌های امام زمان(عج) هنگام ظهور جوان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی با بیان اینکه حضرت علی‌اکبر(ع) مشاور امام حسین(ع) در واقعه کربلا بودند، گفت: بعد از رحلت رسول خدا(ص) جامعه اسلامی با هجوم فرهنگی شدیدی روبرو شد به حدی که هزاران حدیث علیه امام علی(ع) و به نفع معاویه جعل شد از این رو طبیعی بود که جوانان هویت دینی خود را از دست بدهند و محصول این تهاجم فرهنگی و انحراف، کربلا شد.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: اوج رشد و نمو حضرت علی‌اکبر(ع) در همین دوران صورت گرفت و ایشان هرگز ارزش‌های خود را از دست ندادند و خُلقاً شبیه پیامبراکرم(ص) شدند و نمی‌توان گفت حضرت چون فرزند معصوم بودند به این درجه رسیدند زیرا در تاریخ ما افرادی داریم که با وجود فرزند امام و پیامبر بودن گمراه شدند؛ بنابراین آقازادگی دلیل خوب شدن نیست.

وی با بیان اینکه امروز تهاجم فرهنگی بسیار شدیدتر از هجوم فرهنگی دوران حضرت علی اکبر(ع) است، گفت: امروز رسانه‌های صوتی و تصویری با تمام قوا به سیاه نمایی، شایعه پراکنی، تهمت زدن و تخریب نسبت به افراد خوب و مقدس مشغول هستند تا افراد موثر و مثبت را از چشم بیندازند و از طرفی نیز ابتذال اخلاقی و جنسی در سایت‌ها و فضای مجازی به قدری شدید است که حتی مومنان را نیز تهدید می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: طبق صریح روایات؛ قبل از ظهور امام زمان(عج) مسلمانان دچار حیرت و سرگردانی می‌شوند و در این دوران شیطان با همه قوا به اعتقادات و ارزش‌های مومنان حمله می‌کند تا مومنان نسبت به دینشان به شک بیفتند؛ افراد بسیاری در این دوران دچار لغزش می‌شوند و از دین برمی‌گردند و تنها مخلصین از این هجمه نجات می‌یابند.

استاد حوزه علمیه آمدن دجال را قبل از ظهور حتمی دانست و اظهار داشت: شهید صدر می‌گویند بعید نیست که دجال یک جریان فرهنگی فاسد باشد که در آخرالزمان به وجود بیاید که همه علامات را داشته باشد. این جریان فاسد فرهنگی فقط چشم دنیایی و مادی دارد و چشم ملکوتی و خدا بین ندارد این جریان فاسد جریانی است که هویت انسان را به شکم و شهوت تعریف می‌کند و در حال حاضر خاستگاه این جریان فرهنگی غرب است.

وی افزود: امروز هالیوود از سوی 7 کمپانی یهودی با میلیاردها دلار سرمایه در سال حدود 700 فیلم بسیار جذاب تولید می‌کند که همه جذابیت آن به خاطر وجود دو عنصر خشونت و هرزگی است که اگر این دو را از فیلم‌های هالیوودی بگیرند دیگر جذابیتی برای مخاطبان نخواهد داشت.

حجت الاسلام والمسلمین عالی ادامه داد: امروز اگر در لندن کسی بخواهد شبکه ماهواره‌ای BBC را بگیرد باید هزینه پرداخت کند اما در جوامع اسلامی این شبکه به صورت رایگان در اختیار مسلمانان قرار می‌گیرد، امروز 38 درصد از فضای اینترنت به سایت‌های مبتذل اختصاص دارد؛ بنابراین هجوم فرهنگی این دوران بسیار سنگین‌تر از دوران حضرت علی اکبر(ع) است بنابراین کسی که در این دوره ارزش‌های اعتقادی خود را حفظ کند پیرو حضرت علی اکبر(ع) است./813/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات