۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۵۷۸۱۳۵
دبیرکل جمعیت زنان فرهیخته کشور:

قرارگاه فرهنگی حضرت زینب در آذربایجان‌شرقی فعال شد

دبیرکل جمعیت زنان فرهیخته کشور از فعالیت قرارگاه فرهنگی حضرت زینب(س) و ایجاد موکب بانوان استان در شهر مقدس کربلا خبر داد.
نسرین پیرسمساری، دبیرکل جمعیت زنان فرهیخته کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نسرین پیرسمساری، دبیرکل جمعیت زنان فرهیخته کشور امروز در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی به ارایه گزارشی از فعالیت‌های این تشکل پرداخت و اظهار داشت: اعضای این جمعیت متشکل از اساتید حوزه و دانشگاه، وکیل، قاضی، نویسنده، هیات علمی، مادران معظم شهدا و سایر اقشار فرهیخته است.

وی با اشاره به این‌که طبق رویکرد جدید سازمان تبلیغات اسلامی، هر ماه جلساتی با حجت الاسلام قمی خواهیم داشت تا اهداف و برنامه‌ها تبیین شود، خاطرنشان کرد: جلسات متعددی از اقشار مختلف بانوان برگزار می‌کنیم و نهایت تلاش خود را برای بهره حداکثری از ظرفیت‌های موجود داریم.

پیرسمساری از فعالیت قرارگاه فرهنگی حضرت زینب(س) و ایجاد موکب بانوان استان در شهر مقدس کربلا خبر داد و گفت: حاصل جلسات متعدد برگزار شده جمع‌بندی ۴۰ طرح است که دو مورد از آنها قابلیت طرح ملی را داشته‌اند، همچنین به دنبال اعزام اکیپ های فرهنگی،‌ مترجمی انگلیسی و عربی از استان به کنگره عظیم اربعین هستیم.

دبیرکل جمعیت زنان فرهیخته کشور، هدف این نهاد را نگرش کاربردی به فرهنگ بومی مناطق مختلف کشور دانست و افزود: جمعیت زنان فرهیخته با ۳ هزار نفر جمعیت شکل گرفته و نه به شکل حزبی و نه به شکل سازمان‌های مردم‌نهاد است بلکه به عنوان یک شخصیت حقوقی زیرنظر تبلیغات اسلامی در حال فعالیت است.

وی با بیان این‌که جمعیت زنان فرهیخته به دنبال سیاستگذاری راهبردی در سطح ملی و استانی است، تصریح کرد: یکی از اهداف عمده در جمعیت زنان فرهیخته؛ تولید افکار مطابق با منویات رهبر معظم انقلاب است، ما منتظر نتیجه یا ضمانت اجرایی نیستیم و از این‌رو پنج کارگروه فعال در بخش‌های اولویت‌دار راه‌اندازی کردیم.

پیرسمساری ادامه داد: تشکیل کارگروه تخصصی برای بخش‌هایی از قبیل مدیریت فضای مجازی و سواد رسانه‌ای، تحکیم بنیاد خانواده و تعمیق باورهای دینی، پاسخ به شبهات دینی و کارگروه متناسب با آسیب‌های اجتماعی از جمله اقدامات زنان فرهیخته استان است./935/پ۲۰۳/ب۱

ارسال نظرات