۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۰
کد خبر: ۵۷۸۰۷۵
استاد حوزه علمیه:

انسان می‌تواند به مقام خلیفه الهی برسد

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی گفت: انسان می‌تواند به جایی برسد که خلیفه الله باشد و اسما و صفات الهی در او متجلی شود.
آیت الله تقوایی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا تقوایی استاد حوزه علمیه در مراسمی که شامگاه گذشته در مسجد باب الحوائج لویزان برگزار شد، گفت: اهل بیت(ع) آمدند تا راهنمای همه انسان‌ها برای رسیدن به نفس قدسیه الهیه باشند.

وی افزود: خداوند متعال در وجود همه انسان‌ها تمام خوبی‌ها را ودیعه نهاده است اما انسان‌ها آن را در مسیر خیر به کار نمی‌گیرند به طور مثال شخصی که از علم و هوش بالایی برخوردار است از توانایی خود برای کلاهبرداری و یا ساخت بمب اتم برای نابودی انسان‌های دیگر استفاده می‌کند.

استاد حوزه علمیه ابراز داشت: اگر ما به عدالت خداوند ایمان داشته باشیم و همواره شاکر باشیم، خداوند مقاماتی به ما عنایت خواهد کرد که هر کسی نسبت به آن غبطه خواهد خورد.

وی در ادامه بیان داشت: انسان می‌تواند به جایی برسد که خلیفه الله باشد و اسما و صفات الهی در او متجلی شود. خداوند تمام عوالم را برای انسان آفریده است به شرط اینکه انسان، الهی شود و رنگ و بوی خدایی بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین تقوایی ابراز داشت: اگر آدمی متوجه شود که تمام خزائن علم، معرفت و کمال نزد خداوند متعال است و تنها باید از صاحب اصلی کمالات را طلب کند، خداوند او را به همه چیز اعم از دنیوی و اخروی می‌رساند.

استاد حوزه علمیه در ادامه افزود: اگر تمام هستی خود را فدای خدا کنیم و هر کاری را تنها برای رضای خدا و قرب الهی انجام دهیم، به سعادت و آرامش ابدی خواهیم رسید.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر ما می‌توانستیم وجود نازنین بزرگوارانی مانند امام علی(ع)، حضرت قاسم بن الحسن(ع) و تمام انسان‌های کمال یافته را درک کنیم و ببینیم، هیچ گاه نمی‌گفتیم چرا خدا جهان و انسان را خلق کرد./۹۶۹/پ203/ب1

ارسال نظرات