۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۵۷۷۳۲۴
رییس اداره اوقاف شهرستان قم خبر داد؛

بهره برداری از ۹۰ واحد تجاری، مسکونی، اقامتی و خدماتی ویژه زائران قم

حجت الاسلام احمدی از بهره برداری ۹۰ واحد تجاری، مسکونی، اقامتی و خدماتی با حضور رییس سازمان اوقاف و امور خیریه خبرداد و گفت: این واحدهای مسکونی و اقامتی دارای امکانات رفاهی خوب هستند که با قیمت ارزان در اختیار زائران قرار می گیرد.
حجت الاسلام یوسف احمدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام یوسف احمدی رییس اداره اوقاف شهرستان قم ظهر امروز در نشست خبری که با عنوان «سوگواره بصیرت عاشورایی» در سالن جلسات اداره کل اوقاف قم برگزار شد با بیان این که طرح بصیرت عاشورایی افزون بر محرم در ماه صفر نیز ادامه پیدا خواهد کرد، گفت: بخشی از برنامه های بصیرت عاشورایی به برپایی موکب برای زائران عزیز امام حسین(ع) در ایام اربعین اختصاص دارد.

وی افزود: به شکر خدا اداره کل اوقاف قم همانند سال های گذشته افزون بر موکبی که در مرز مهران برای خدمت رسانی بدر عرصه خدمات فرهنگی و عمومی به زائران خواهد داشت، در سطح امام زادگان شهر مقدس قم و امام زادگان بین راهی نیز برای پذیراییی از زائران پیاده و زائران عزامی آماده است و می کبی نیز در شهر مقدس قم در خدمت زائران اربعین قرار خواهد گرفت.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم با اشاره به لزوم انعکاس گسترده برنامه های مذهبی ماه محرم و صفر در رسانه های مختلف اظهار داشت: به امید خدا روز پنجشنبه 22 شهریور ماه قریب به 90 واحد اقامتی، تجاری، مسکونی و خدماتی با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه و مسؤولان استانی به بهره برداری خواهد رسید که این واحد ها با امکانات مناسب رفاهی ساخته شده و با قیمت بسیار کم در اختیار زائران قرار می گیرد.

وی افزود: همچنینن همزمان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدی چندین طرح عمرانی دیگر از جمله ساماندهی قبور امام زادگان به مساحت 30 هزار متر مربع نیز بهره برداری خواهد شد؛ ذکر این نکته نیز لازم است که در ساماندهی قبور دقت بسیار زیادی شده تا جا به جایی در آن ها صورت نگیرد و اسامی روی سنگ های جدید به صورت مکان دقیق قبر قبلی حک می شود.

حجت الاسلام احمدی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری ویژه برنامه «اقتصاد مقاومتی؛ امام زادگان و موقوفات» خبرداد و عنوان کرد: این برنامه روز 22 شهریور ماه از ساعت 9 تا 11 صبح در امام زاده شاه جمال با حضور جمعی از مردم و مسؤولان استان برگزار می شود که برنامه ای نو و با رویکردی جدید به شمار می رود.

وی در پایان یادآور شد: اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم به برنامه های قرآنی اعم از حفظ و قرائت و مفاهیم توجه و عنایت ویژه ای دارد و تا کنون طرح های مختلفی در این رابطه داشته ایم و در همین راستا دومین مدرسه شبانه روزی حفظ قرآن کریم در آینده نزدیک در امام زاده عبدالله(ع) قلعه چم افتتاح می شود./1330/پ203/ب1

ارسال نظرات