۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۵۷۶۹۲۱
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

بدون خدا محوری هیچ پیشرفتی پایدار نخواهد بود

سخنران حرم مطهر رضوی با اشاره به اینکه بدون خدا محوری هیچ پیشرفتی پایدار نخواهد بود، گفت: این نکته نباید فراموش شود که پیشرفت جوامع غربی جامع نیست، در حالی که پیشرفت دینی جامع تمام امور است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، سخنران حرم مطهر رضوی در ویژه برنامه فرهنگی حرم مطهر رضوی که شب گذشته در صحن جامع رضوی برگزار شد، با اشاره به اینکه خدامحوری باعث حل خیلی از مشکلات جامعه و زندگی بشری میشود، اظهار کرد: برخی افراد پیوسته بر این باورند که کشورهای بیدین پیشرفتهای زیادی داشتهاند، برای این موضوع هم اروپا و آمریکاییها را مثال میزنند. به عقیده این افراد دین باعث عقب ماندگی یک کشور میشود.

وی ادامه داد: دین افزون بر اینکه باعث عقب ماندگی نمیشود راه‌های زیادی هم برای پیشرفت اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی بشریت دارد، اگر میبینیم یک کشور دینی عقب افتاده است به خاطر برخی مدیران و سیاستمدارن آن جامعه است.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: در هشت سال دفاع مقدس این جوانان با روحیه خدامحوری و ولایتمداری در برابر متجاوزان ایستادند تا ذرهای از خاک این کشور دست کسی نیافتد، حقیقتا اگر روحیه خدا محوری در رزمندگان و شهدا نبود کسی حاضر نمیشد در آن برهه زمانی که امکانات جنگی دشمن زیاد بود و از سوی دیگر ما امکانات جنگی نداشتیم در برابر دشمن بایستد. این روحیه ولایتمداری و خدامحوری رزمندگان باعث شد تا ما هشت سال در برابر زورگویی دشمن بایستیم و کوتاه هم نیاییم.

وی اظهار کرد: اگر میبینیم که برخی از کشورهای غربی یا مثلا چین در قضیه اقتصادی پیشرفت کرده است علتهایی دارد که نباید از آن غافل شد، این کشورها اگر چه دیندار نیستند ولی برخی از نکات دینی را حتما انجام میدهند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان تاکید کرد: تمام جوامعی که در مسئله اقتصادی پیشرفت کردند اگر دینمدرا واقعی بودند این پیشرفتشان خیلی بیشتر میشد البته این قضیه را با عقل میتوان ثابت کرد.

وی با اشاره به اینکه بدون خدا محوری هیچ پیشرفتی پایدار نخواهد بود، افزود: این نکته نباید فراموش شود که پیشرفت جوامع غربی جامع نیست، در حالی که پیشرفت دینی جامع تمام امور است، امروز در غرب اقتصاد پیشرفت کرده اما بنیاد خانواده متلاشی شده است. آنها پیشرفت علمی میکنند اما همین علم را برای غارت کردن ملل دیگر و کشتار افراد بیگناه به کار میبرند.

این استاد دانشگاه با تاکید بر اینکه پیشرفت جامع و اصلی را همه جهانیان در زمان ظهور حضرت مهدی(عج) خواهند دید، گفت: برخی افراد وقتی از کشورهای غربی به ایران برمیگردند در هر مجلسی که هستند از صداقت مردم غرب سخن میگویند اتفاقا صحیح هم عرض میکنند، چون در جامعه غربی، حیاء به معنای جوامع دینی وجود ندارد لذا مردم موردی ندارند که بخواهند دروغ بگویند در جامعهای دروغ باب میشود که مردم بخواهند تظاهر به دینداری کنند./934/د103/ب1

ارسال نظرات